Ascultă Radio România Cluj Live

DigitALL: Datele personale colectate de magazinele online

DigitALL: Datele personale colectate de magazinele online

Articol de Alina Vingan, 11 iunie 2018, 06:00 / actualizat: 11 iunie 2018, 7:56

Știu că v-am mai vorbit despre această nouă lege care face referire la datele personale, dar niciodată nu e prea mult când vine vorba despre cum să ne protejăm.

Fie că vorbim despre datele necesare pentru a vinde, despre cele de facturare sau informațiile despre angajați, pentru a fi conforme cu legislația GDPR (General Data Protection Regulation), magazinele online trebuie să se asigure că folosesc datele cu un scop clar, fără a face abuz.

Începând cu 25 mai 2018, business-urile în e-commerce sunt obligate să țină evidența activităților de prelucrare a datelor personale, să le șteargă la cererea persoanelor fizice și, în cazul magazinelor mari, chiar să numească o persoană responsabilă cu această procedură.

În ceea ce privește magazinele online, principalele date personale pe care le colectează sunt ale clienților care cumpără un produs sau serviciu (folosite în scop de executare a contractului, dar uneori și pentru marketing). La fel de bine poate fi vorba și despre datele personale ale angajaților.

Pentru a nu risca amenzi, operatorii online trebuie să se asigure că datele colectate au un scop clar și nu sunt folosite în alt scop.
În cazul unei firme care deține două magazine online diferite, datele colectate nu pot fi folosite „la comun” deoarece scopul colectării a fost diferit.

Magazinele online trebuie să resctricționeze accesul la datele clienților doar angajaților care au nevoie de acele date pentru a-și îndeplini sarcinile de serviciu și să dețină un registru al evidențelor în care să țină cont de activitățile de prelucrare a datelor deoarece activitatea acestora nu este ocazională.

De asemenea, operatorii online trebuie, conform regulamentului international de protecție a datelor cu character personal, să se asigure că terții cu care lucrează sunt în UE, Spațiul Economic European, sau în alte state cu regim adecvat și că asigură securitatea datelor.

La cererea clinetului, datele personale trebuie șterse din arhivă astefl încât să nu mai poată fi recuperate niciodată. În cazul business-urilor mari, care fac “monitorizare periodică și sistematică”, postul de operator pentru protecția de date este obligatoriu.

În cazul magazinelor online care aplică deja o bună practică a folosirii și stocării datelor cu caracter personal, nu este necesar să fie repetate procedurile. De exemplu, în cazul abonaților la newsletter (e-mailurile comerciale), nu este necesar să li se ceară din nou consimțământul dacă acesta a fost obținut corect în prealabil.

GDPR sau General Data Protection Regulation, nu este un acronim tehnic, ci o prescurtare juridică a Regulamentului UE 2016/679, menită să protejeze persoanele fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și circulația acestora.

 

Alina Nechita

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.

DigitALL: Telefonul smart cu inteligență artificială și Samsung a fost dat în judecată
DigitALL luni, 19 martie 2018, 12:30

DigitALL: Telefonul smart cu inteligență artificială și Samsung a fost dat în judecată

Asus a ieșit pe piață cu primul telefon care valorifică inteligența artificială. În cadrul unui eveniment prezentat de curând la Barcelona,...

DigitALL: Telefonul smart cu inteligență artificială și Samsung a fost dat în judecată
DigitaALL: Noul smartphone tehnic și Netflix devine mai atractiv pentru copii
DigitALL luni, 12 martie 2018, 14:59

DigitaALL: Noul smartphone tehnic și Netflix devine mai atractiv pentru copii

CAT a anunţat de curând lansarea noului dispozitiv CAT S61. Acesta vine cu o îmbunatăţire a camerei de imagistică termică FLIR, cu...

DigitaALL: Noul smartphone tehnic și Netflix devine mai atractiv pentru copii
DigitALL: Trotineta electrică cu Android
DigitALL luni, 5 martie 2018, 06:00

DigitALL: Trotineta electrică cu Android

Un producător francez de trotinete și-a dorit să modifice percepția despre banala trotinetă cu ajutorul unei noi invenții. Archos Citee...

DigitALL: Trotineta electrică cu Android
DigitALL: Live-urile sunt cele mai apreciate de Facebook
DigitALL luni, 26 februarie 2018, 06:00

DigitALL: Live-urile sunt cele mai apreciate de Facebook

Primele modificări în social media, în rețelele de socializare, în acest an au fost aduse de Facebook. Dacă postările tale nu au...

DigitALL: Live-urile sunt cele mai apreciate de Facebook
DigitALL luni, 5 februarie 2018, 11:00

DigitALL: 6 februarie este Ziua securității pe internet

Internetul operează aparent într-un mediu de încredere, în care este permis tuturor utilizatorilor situaţi la distanţă să acceseze fişierele...

DigitALL: 6 februarie este Ziua securității pe internet
DigitALL luni, 22 ianuarie 2018, 13:40

DigitALL: Suspecții pentru încetinirea telefoanelor mobile

Samsung şi Apple sunt suspectate că ar fi încetinit telefoanele mobile pentru a forţa utilizatorii să cumpere altele noi. Pornind de la...

DigitALL: Suspecții pentru încetinirea telefoanelor mobile
DigitALL luni, 18 decembrie 2017, 11:17

DigitALL: Căutările Google 2017 și noi reguli pe internet în 2018

  „Cum se face slime”, „Cum se fac ochelari pentru eclipsă”, „Cum se cumpără bitcoin”, „Cum să...

DigitALL: Căutările Google 2017 și noi reguli pe internet în 2018
DigitALL luni, 27 noiembrie 2017, 13:44

DigitALL: Cumpărături de peste 160 de milioane, de Black Friday, în România

Ediția Black Friday 2017 a generat peste 264.000 de tranzacții online în valoare totală de peste 160 de milioane de lei, cu aproximativ 50% mai...

DigitALL: Cumpărături de peste 160 de milioane, de Black Friday, în România