Bilete de autobuz cumpărate prin SMS, la Cluj-Napoca
Articol editat de Andrei Cretoiu, 17 iulie 2014, 15:49 / actualizat: 22 iulie 2014, 16:42
Biletele cumpărate prin SMS au succes. După aproape o lună de la lansarea de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca, a sistemului de cumpărare a biletelor prin mesaje trimise de pe mobil, biletele virtuale devin tot mai populare în rândul clujenilor.
Cum trăim într-o societate care e mereu pe fugă, deseori după ce urcăm în vehicolul de transport, realizăm că nu avem bilet. Opţiunea de a cumpăra biletul din autobuz, printr-un mesaj, ne poate salva de amenzi. Metoda nu este nouă, ea fiind deja aplicată şi în alte ţări din Uniunea Europeană inclusiv Austria, Cehia, Germania, Suedia. Călătoriile cumpărate prin SMS ar reprezenta o soluţie şi pentru turişti.
Noutatea este văzută cu ochi buni de clujeni, dar există şi alte idei în ce priveşte Transportul Public.
Conform Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, din data de 18 iunie până în 13 iunie, prin intermediul SMS-urilor au fost vându-te peste 8600 de titluri de călătorie. 85% au fost pentru o călătorie valabilă pe o linie de transport, iar 10% pentru călătorii de o oră în zona metropolitană.
Pentru a plăti o călătorie prin SMS, se trimite numărul liniei într-un mesaj la 7478, iar în cel mult un minut primeşti un mesaj de confirmare care conţine şi un cod. Biletul este valabil 45 de minute şi costă 50 de eurocenţi plus TVA. Pentru bilete valabile o oră pe toate liniile se trimite litera T la 7478 şi se plătesc 90 de eurocenţi, iar pentru un abonament de o zi se trimite litera A şi se plătesc 2 euro 60 plus TVA.
Pentru toate liniile din zona metropolitană şi urbană Cluj se pot achiziţiona abonamente valabile 40, 60, 80 de minute sau o zi.
Casandra Maxim, Alexandru Mafteiu, Sandu Macrimici