Legume și fructe românești în hypermaketuri, sub brandul – ȚARA MEA-
În perioada următoare vom putea găsi mai multe legume şi fructe de producţie românească în lanţurile de magazine ale marilor retaileri din România, în primul rând legume şi fructe. Aceasta după ce Federaţia AGROSTAR, cea mai mare organizaţie sindicală din domeniul agricol din România, a lansat un program de susţinere a producătorilor agricoli autohtoni în vederea valorificării producţiei lor şi prin aceste magazine. Ele vor fi vândute sub brandul „Ţara mea”.
Primul pas a fost făcut încă din luna iulie, dupa ce Federaţia Agrostar a semnat o întelegere în acest sens cu un lanţ de magazine, care va amenaja câte un sector special pentru legumele şi fructele producătorilor autohtoni, sub brandul „Ţara mea”. Secretarul general al federaţiei, Horaţiu Raicu spune că producătorii agricoli din România trebuie să se asocieze, pentru a intra mai uşor în acest program:
Articol editat de , 11 august 2014, 13:21
La bază avem o cooperativă agricolă făcută în judeţul Olt şi legumele livrate de cei peste 100 de membrii ajung, cel puţin deocamdată, în reţeaua de hypermarketuri Kaufland. Dorim să promovăm produsele agricole româneşti şi producătorii agricoli din toată ţara şi sperăm ca pe măsură ce producătorii agricoli români se vor asocia să le promovăm produsele şi în alte lanţuri de retailur.( Horațiu Raicu, secretar general Federația Agrostar)
În sectorul legume-fructe dintr-un astfel de magazin, puţini sunt cei care îşi fac un obicei din a fi atenţi din ce ţară provin produsele pe care le cumpără. Preţul este cel mai important, spun cumpărătorii:
Eu prefer să cumpăr legume româneşti, dar nu ştiu cât este de salutară măsura despre care vorbiţi, pentru că, de regulă, produsele importate sunt mai ieftine şi preţul contează cel mai mult.(cumpărător)
Ideea de a desface legumele şi fructele româneşti sub brandul „Ţara mea” va trebui susţinută cu o publicitate pe măsură, deoarece concurenţa este acerbă. Înainte de toate contează calitatea, aflăm de la administratorul celui mai mare producător de fructe din judeţul Bistriţa-Năsăud, care are experienţă în desfacerea produselor sale în marile lanţuri de magazine. Aurel Onigaş spune că menţinerea pe această piaţă se poate face numai prin calitate:
„Este relativ simplu să intri, dar pe urmă să te menţii este foarte greu pentru că exigenţele sunt foarte mari şi eu cred că aceasta este o cauză pentru care sunt mai puţine produse agricole româneşti în hypermarketuri. Avem experienţa exporturilor, dar uneori sunt mai mari pretenţiile la hypermarketuri decât în export. De exemplu, acuma trebuie sa fie camionul prevăzut cu instalaţii de frig şi termodiagramă, să livrezi fructele la o anumită temperatură, pe care o agreezi în negocieri. Deci, pretenţiile au crescut şi aici avem marea problemă, pentru că ne este greu să le îndeplinim, cu oamenii cu care lucrăm”. (Aurel Onigaș, administrator producător de fructe din Bistrița Năsăud)
Dar, cu cât este destul de greu pentru producător, cu controlul tehnic de calitate al produselor lor, cu atât este mai bine pentru consumatori, care pot fi siguri că ceea ce cumpără este de cea mai bună calitate.
Credem că este momentul ca şi în lanţurile de magazine ale marilor retaileri din ţara noastră să putem cumpăra roşii, ardei, mere şi alte legume sau fructe produse în România!
Florin Săsărman