Îmbunătăţirea etichetării produselor
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, împreună cu organizaţiile neguvernamentale din domeniu, au pus bazele unui proiect de lege pentru îmbunătăţirea etichetării produselor.
Anunţul a fost făcut, la Radio România Actualităţi, de preşedintele Colegiului Naţional pentru Protecţia Consumatorilor Europeni, Mihaela Enache.
Articol editat de , 22 august 2014, 11:58 / actualizat: 24 august 2014, 11:47
Asociaţiile de consumatori au făcut un studiu amplu de 7 ani de zile unde au reflectat ideea de a se contura o etichetă mult mai complexă şi completă. În legislaţia actuală, consumatorii au foarte multe drepturi, tocmai de aceea consumatorii trebuiesc informaţi. Mai exact, consumatorul are dreptul de a pretinde vânzătorului sau prestatorului de servicii remedierea sau înlocuirea gratuită a produselor, precum şi a serviciilor oferite, dar şi despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficienţelor constatate în cazul termenului de garanţie sau de valabilitate. (Preşedintele Colegiului Naţional pentru Protecţia Consumatorilor Europeni, Mihaela Enache)
Cei care nu îşi cunosc drepturile se pot informa direct la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor sau pe site-ul instituţiei, anpc.ro, precum şi pe ProtectiaConsumatorilor.eu.
Rador