A fost desemnat Logo-ul “Cluj Capitală Culturală Europeană”
Logo-ul câştigător a fost realizat de către designerul clujean, Camelia Ştefania Imbuzan, ales de pe o listă de 79 de propuneri.
Articol editat de Carmen Sas, 8 septembrie 2014, 17:31 / actualizat: 9 septembrie 2014, 10:54
Acest logo ar trebui să transmită un lucru care este foarte important: să poată fi receptat de publicul comun. Într-o identitate vizuală ar trebui să se recunoască cât mai mulţi oameni, chiar dacă din motive diferite se întâmplă acest lucru. Am încercat să găsim mai multe criterii, în afară de cele practice: să nu fie o identitate vizuală foarte comună, să aibă originalitate, să personalizeze cumva acest eveniment important pentru viaţa oraşului nostru; apoi, să vedem în ce măsură o asemenea identitate vizuală este declinabilă, la infinit, dacă se poate. Nu am fost foarte mulţumiţi de nivelul general, mediu, al lucrărilor pe care le-am primit. Au fost foarte multe lucrări pe care şi noi, cei care ne ocupăm de comunicare dar şi artiştii plastici, le-am considerat ca fiind mai degrabă naive, lucrări nefinisate, lucrări care nu au pornit de la un proiect sau care nu individualizau deloc Cluj-Capitală Culturală. Puteau fi folosite pentru Camera de Comerţ sau pentru o firmă de crevurşti. Erau frumoase grafic dar nu conţineau o identitate. Ceea ce am mai căutat noi: cum punem lupa pe oraşul nostru! Trebuia să găsim o caracteristică foarte importantă a oraşului nostru, care să fie un atu, o dimensiune extraordinară, pe care să o transmitem prin asta. Cam astea au fost criteriile sociologice pe care le-am urmărit, a declarat sociologul Vasile Sebastian Dâncu.
Designerul Camelia Ştefania Imbuzan este Creative Director la Vitrina Advertising.
Carmen Sas