Campanie de informare a populaţiei cu privire la vinurile contrafăcute
Viticultorii şi experţii în vinuri din Sălaj au iniţiat o campanie de informare a populaţiei cu privire la vinurile contrafăcute şi a celor de calitate îndoielnică de pe piaţa românească.
Articol editat de , 3 octombrie 2014, 16:40
Producătorii de vin din Sălaj atrag atenţia populaţiei asupra invaziei de astfel de produse de import. Potrivit specialiştilor, piaţa românească este dominată, în prezent, de vinuri foarte ieftine şi cu o calitate pe masură. Specialiştii sunt de părere că există riscul ca aceste produse să fie contrafacute.
Din păcate, în România, au apărut multe vinuri din alte ţări ale Europei care nu se remarcă prin nimic specific. Vinurile care se comercializează în prezent ca şi vinuri de masă şi care sunt aduse în ţară prin acest comerţ intracomunitar sunt vinuri de o calitate modestă, fapt care explică preţul la care acestea sunt valorificate. (Ioan Oprea, expert in viticultură).
În cadrul campaniei de informare, trecătorii din zona centrală a municipiului Zalău vor primi sfaturi despre ce înseamnă un vin de calitate, inclusiv care sunt preparatele culinare potrivite pentru fiecare vin.
Viticultorii sălăjeni s-au asociat urmând ca de anul viitor să exporte producţia lor în Ungaria şi Austria, deoarece pe piaţa locală cererea pentru vinul local este aproape inexistentă.
Adrian Lungu