Să înfiezi un maidanez (croncile Temps d’Images)
E o hotărâre pe care spectatorul trebuie să o ia în 30 de secunde, la capătul spectacolului de teatru Doggystyle, în faţa câinelui comunitar real, adus în lesă de actorii grupului Social Act Theater, din Galaţi.
![Să înfiezi un maidanez (croncile Temps d’Images) Să înfiezi un maidanez (croncile Temps d’Images)](https://www.radiocluj.ro/wp-content/uploads/2014/11/grivei.jpg)
Articol editat de , 10 noiembrie 2014, 14:35 / actualizat: 14 noiembrie 2014, 14:21
Pentru dreptul lui Grivei la viaţă, câinele comunitar demn de milă când rătăceşte flămând între blocuri dar şi javră fioroasă în haita ce bântuie cartierul, trebuie să voteze spectatorii la capătul procesului intentat pentru că a muşcat un om. Actorii gălăţeni (Petronela Buda, Florin Toma, Vlad Adjer, Radu Horghidan) înfruntă toate locurile comune ale subiectului excesiv dramatizat de media, mai ales că procesul lui Grivei dă curs unor scene previzibile, cu personaje tip: victima, vecina miloasă, preşedintele de bloc, câinele însuşi, personificat, chemat la bară de procurorul acuzării. Scene în crescendo produc roluri de compoziţie savuroase care scot tema din banalitate şi previzibil, iar publicul e forţat să iasă din pasivitate la final când, după votul împotriva eutanasierii câinelui, li se cere să înfieze câinele. La Cluj nimeni nu a înfiat animalul, care simbolic, a fost eutanasiat sub ochii spectatorilor. În alte oraşe în care s-a jucat spectacolul , unii câini şi-au găsit noi stăpâni.
Acesta e al 11-lea spectacol şi până acum am avut 8 adopţii. Am jucat la Galaţi, Iaşi, Sibiu şi acum la Cluj. (regizorul Radu Horghidan)
Miza grupului Social Act Theater, înfiinţat de regizorul Radu Horghidan, e să conducă spectatorii spre înţelgerea faptului că nu doar soluţiile generale, ci uneori luarea unei decizii personale poate contribui la rezolvarea în timp a problemelor sociale, cum e cea a câinilor comunitari.
Ne propunem să descoperim dacă prin demersul teatral putem implica activ, direct, concret şi imediat publicul în rezolvarea sau ameliorarea unei probleme sociale. În afară de Doggystyle avem şi un spectacol de improvizaţie care reprezintă un pas intermediar în dezvoltarea altor texte noi prin improvizaţiile actorilor. Practic, am avut o fază de antrenament pentru a putea ataca alte subiecte socio-politice, economice, prin metoda divised theater. Dar, da, Social Act Theater îşi propune să facă un teatru apropiat de comunitate, un teatru care atacă teme sociale şi politice prin mijloace teatrale.( regizorul Radu Horghidan)
Câinele Grivei ne-a smuls zâmbete compătimitoare, chiar hohote de râs, ne-am bucurat de talentul şi versatilitatea actorilor interpreţi şi ne-am întors acasă consolaţi că lipsa spaţiului din apartament ne împiedică să-l înfiem pe patruped. Dacă mâine, vom face, însă, un gest prin care să ne responsabilizăm direct faţă de o problemă socială, spectacole ca Doggystyle şi-au atins scopul, altul decât cel al divertismentului.
Oana Cristea Grigorescu