Start la shopping în Black Friday
Black Friday înseamnă reduceri şi oferte în lumea întreagă, la o mulţime de produse.
Articol editat de Carmen Sas, 21 noiembrie 2014, 15:15
Dar cum a început întregul fenomen „Vinerea Neagră”?!
Se pare că istoria Black Friday are începuturile în secolul al XIX-lea, în Statele Unite şi că este asociată cu o criză financiară din 1869. Dar cea mai veche invocarea cunoscută drept “Vinerea Neagră” a cumpărăturilor, instalată în calendar în vinerea de după Ziua Recunoștinței, a fost făcută publică într-un buletin de relații publice din anul 1961, în Philadelphia.
“Black Friday” este numele pe care Departamentul de Poliție din Philadelphia l-a dat acestei zile, deoarece reducerile substanţiale din magazine a determinat o supra-aglomeraţie urbană, centrul oraşului s-a blocat iar traficul a fost întrerupt nu doar pe şosele ci şi pe trotuare.
De atunci, în mod traditional, evenimentul se organizeaza în vinerea de după Ziua Recunoştinţei şi marchează începutul sezonului de cumpărături de Crăciun. Black Friday şi-a primit numele de la expresia engleză „get in the black„, adică „a face profit”. Termenul a apărut pentru că retailerii sperau ca această zi să le aducă balanţa pe zero sau chiar să-i ducă spre profit, odată cu sezonul Crăciunului.
Astfel că nu degeaba „Vinerea Neagră” a devenit cea mai aglomerată zi de cumpărături din Statele Unite. În anul 2009, numărul cumpărătorilor în SUA a fost de 134 de milioane de persoane, care au cheltuit în total 10,69 de miliarde de dolari.
Popularitatea de care a început să se bucure evenimentul în fiecare an a determinat retailerii din toată lumea să înceapă programul tot mai devreme în Vinerea Neagră a cumpărăturilor. Astfel, în noaptea de joi spre vineri, sute de oameni se strângeau în faţa magazinelor începând cu ora 6:00 dimineaţa, pentru că, în doar câţiva ani, ora de deschidere să fie 5:00, 4:00 sau chiar miezul nopţii.
În România, Black Friday sau Vinerea Neagră a fost destul de bine asimilată de câtre publicul larg, chiar şi unele mari lanțuri de magazine au intrat în proiect. Cu acest prilej, magazinele se întrec în a oferi prețuri și reduceri cât mai avantajoase, astfel încât să atragă clienți cât mai mulți și implicit să obțină profituri considerabile prin amploarea desfacerii. Sigur că nici amploarea nici reducerile nu sunt la fel ca în SUA, nici chiar ca şi în Europa, da lista magazinelor care se alătură campaniei creşte, astfel încât, în acest an, peste 150 de magazine, dintr-o gama variată de categorii, de la electronice și îmbrăcăminte, până la jucării sau ceasuri originale, intră la reducere de Black Friday.
Anul trecut, Black Friday a adus vânzări fabuloase unor magazine participante la promoție: peste 72 milioane de lei Flanco, 18 milioane de euro pentru Emag.
Şi pentru că suntem în Vinerea Neagră, nu rataţi reducerile avantajoase dar încercaţi, pe cât posibil, să nu goliţi de tot cardul de cumpărături!
Carmen Sas