Transportul public în Clujul de altădată
Articol editat de , 25 noiembrie 2014, 08:19 / actualizat: 2 decembrie 2014, 10:33
„Zilele acestea, colectivul uzinelor Mao Ţze-dun din Capitală a terminat construcţia primului autobuz românesc. Autobuzul poate transporta 80 de persoane şi este dotat cu un puternic motor de 90 CP”. Aşa sună o ştire de ziar din anul 1955, care se regăseşte în interesanta expoziţie de fotografii deschisă la Galeria Laterallia a Bibliotecii Centrale Universitare clujene.
De la „trenuleţul” care trecea prin centrul Clujului la sfârşitul secolului al XIX-lea, la taximetre elegante, autobuze alimentate cu gigantice butelii de gaz metan, chiar un autobuz decapotat menit să transporte turiştii spre băile Someseni ne introduc într-o lume fascinantă a călătoriei în interiorul oraşului. Surprinzând impresionante parade comuniste, dar şi infernala înghesuială de la orele de vârf, mijloacele de transport au colorat într-un mod aparte atât marile bulevarde centrale, cât şi austerele străzi de cartier.
Clujul de altădată, văzut prin intermediul mijloacelor de transport în comun se regăseşte în această expoziţie inedită, prezentată de Casa Municipală de Cultură, Compania de Transport Public şi Asociaţia Clujul de altădată, şi coordonată de Ancuţa-Lăcrămioara Chiş şi Ucu Bodiceanu.
Expoziţia vine în continuarea altora iniţiate de Casa Municipală de Cultura împreună cu Asociaţia Clujul de altădată, pornind de la diferite aspecte ale vieţii oraşului.
„Ca întotdeauna, dorim să prezentăm Clujul de altădată, fascinant, elegant, fermecător, surprinzător”, spune istoricul Ucu Bodiceanu, coordonator de programe la Casa Municipală de Cultură din Cluj (în fotografie).
Expoziţia „Transportul public în Clujul de altădată” poate fi văzută în holul BCU, până în data de 5 decembrie.
Ioana Bindea