Ce să nu spui la un interviu de angajare
Interviul este o analiză a candidatului, bazată foarte mult pe simpatie şi comunicare directă, unde prima impresie contează mai mult ca oricând. În astfel de situaţii sunt avantajaţi cei care sunt capabili să-şi expună personalitatea, cei care tratează dialogul cu posibilul angajator, cu multă seriozitate, dar şi cei care pun întrebări, dovedind onestitate şi decenţă.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 7 decembrie 2014, 09:58
6 lucruri despre care nu trebuie să vorbeşti la un interviu:
1. Nu vorbi niciodată despre bani la primul interviu. Nu spune “am nevoie de bani”, “sunt într-o situaţie financiară dificilă,, chiar dacă ai venit pe jos la interviu şi nu ai bani nici pentru un covrig. Despre bani se vorbeşte abia la al doilea interviu. Dacă la prima întâlnire cu angajatorul eşti întrebat despre bani, cel mai bun răspuns este să spui care a fost ultimul tău salariu sau care suma primită în momentul respectiv, la jobul curent.
2. O altă greşeală, conform 9am.ro, este critica la adresa celorlalţi. Nu-ti critica fosta echipă. Este o mare greşeală.
Treci peste acest subiect, fără să oferi amănunte, fără a menţiona motivele care te-au determinat să pleci de la fostul loc de muncă.
La întrebarea: de ce ai demisionat (sau de ce ai fost data afara) de la compania X, răspunsul cel mai bun ar fi: “criza economică” sau “o conjunctură defavorabilă”.
3. Faţă-n faţă cu noul şef, nu glumi! A folosi expresii populare, din jargon, glume sau înjurături este total neindicat pentru că dau dovadă de neseriozitate. Nu povesti isprăvile amuzante ale copilului şi nici amănunte de la nuntă… chiar dacă vine vorba despre asta.
4. Fii promt şi coerent. Nu intra în amanunte despre familia ta. La interviu sunt inevitabile întrebările despre familie. Contează dacă este vorba despre cineva căsătorit sau nu, dacă sunt sau nu copii în familie, pentru că toate acestea conturează profilul celui intevievat.
Cu toate acestea, nu trebuie să povesteşti totul despre tine. Răspunde simplu referitor la starea civilă şi nu povesti despre planurile de viitor legate de copii.
5. Nu ezita şi nu refuza să răspunzi la întrebări pentru că face o impresia foarte proastă. Raspunde chiar la înterbările care îţi displac, iar la final încearcă, cu abilitate şi calm, să întorci răspunsul în favoarea ta. Dacî simţi necesar, explică şi argumentează răspunsul, fără sa pară ca te scuzi.
6. Nu te lăuda. Îţi poti enumera reuşitele profesionale, e chiar indicat, dar ai grijă ca ele să fie susţinute de referinţe, scrisori de recomandare sau alte argumente. Nu exagera şi nu supralicita deoarece face impresie proastă şi dovedeşte neseriozitate, lipsă de matruritate şi superficialitate.
Alina Nechita