Cititorii de site-uri refuză ştirile pozitive
Un site care a publicat exclusiv ştiri pozitive, timp de o zi, şi-a pierdut 66% dintre cititori.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 8 decembrie 2014, 07:00 / actualizat: 8 decembrie 2014, 13:18
Site-ul rusesc City Reporter a decis să publice, la începutul săptămânii (1-7 decembrie), timp de o zi, numai informaţii pozitive.
Platforma de ştiri locală şi-a anunţat intenţia cititorilor duminică, 30 noiembrie:
Aveţi sentimentul că sunteţi înconjuraţi de informaţii negative? Aveţi câteodată chef să nu citiţi ştiri deprimante dimineaţa? Credeţi că ştirile pozitive sunt un mit? Ei bine, vom încerca să dovedim contrariul mâine!.
Astfel, pe 1 decembrie, site-ul a publicat ştiri pozitive, veşti bune pentru comunitate, ex: construirea la timp a unui tunel în oraş.
Un articol despre traficul rutier avea titlul: „Fără incidente pe şosele, în ciuda ninsorii”.
Numărul cititorilor, foarte obişnuiţi cu subiectele grave, s-a redus drastic în acea zi.
Pe pagina sa de pe platforma Facebook, redactorul-şef adjunct nu şi-a ascuns tristeţea, explicând că audienţa zilnică a scăzut cu două treimi în acea zi: Am căutat pozitivul în actualitate şi am avut impresia că l-am găsit. Dar nimeni nu îl doreşte. Aceasta este problema.
Începând de a doua zi, City Reporter s-a întors la promovarea ştirilor despre accidente şi fapte diverse pentru care este atât de apreciat.
Mai multe studii au arătat că tendinţa cititorilor este de a prefera informaţiile despre subiecte grave.
metro.co.uk, gandul.info