Ce cadouri să nu faci de Crăciun
Potrivit unui studiu realizat de MasterCard, 61% dintre români consideră că produsele nealimentare ocupă primul loc în topul celor mai neinspirate cadouri de Sărbători. Și asta în timp ce 47% dintre respondenți cred că articolele de papetărie sunt cele mai neinspirate cadouri, iar 43% sunt de părere că peștii de acvariu ar fi cel mai nepotrivit dar.
Articol editat de , 21 decembrie 2014, 09:00 / actualizat: 22 decembrie 2014, 15:39
Un cadou în bani este considerat de 28% dintre români o dovadă de indiferenţă şi de lipsă de inspiraţie şi 98% consideră că preţul cadoului primit de la cineva drag este irelevant.
Studiul MasterCard privind obiceiurile referitoare la cheltuielile de Sărbători arată că aproape o treime dintre europeni, inclusiv românii, consideră banii ca fiind un cadou lipsit de inspiraţie şi chiar ofensator. Mai mult decât atât, unul din zece europeni spune că acesta poate fi chiar un motiv de ceartă cu persoana iubită.
A înţelege ceea ce destinatarul îşi doreşte cu adevărat (87%) şi a fi atent atunci când cumperi un cadou (86%) sunt primele două caracteristici pe care europenii le apreciază la un cadou.
De fapt, banii sunt un cadou atât de nepotrivit încât numai una din zece persoane recunoaşte că ar oferi vreodată cadouri în bani. Acelaşi lucru este valabil şi pentru români. Le place să primească un cadou care să le reflecte dorinţele (83%), să îi surprindă (64%) şi să fie atent ales (40%). Doar 11% dintre ei ar oferi cadouri în bani colegilor sau familiei şi doar 4% ar face asta pentru prieteni sau partener.
Deşi o treime dintre europeni (32%) încep cu o lună mai devreme, aproape jumătate (45%) au recunoscut că încep să caute cadouri cu doar o săptămână înainte sau chiar mai târziu. În România, bărbaţii (20%) sunt mai predispuşi decât femeile (8%) să lase cumpărarea cadourilor pe ultima sută de metri, cu doar o zi înainte de Sărbători.
Studiul a fost realizat în 17 ţări, respectiv Austria, Belgia, Franţa, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Rusia, Spania, Suedia, Elveţia, Turcia, Marea Britanie, Cehia, Grecia, Ungaria şi România, pe un număr de peste 15.000 de consumatori, care au fost intervievaţi în perioada 1-15 octombrie 2014.
greatnews.ro