Nu putem alege între lacrimi
Peste 100.000 de copii sună anual la Telefonul Copilului 116 111, iar zeci de mii de cazuri în care viața copiilor a fost pusă în pericol și-au găsit rezolvarea la doar un apel distanță. Iar telefoanele continuă să sune.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 23 decembrie 2014, 07:01 / actualizat: 24 decembrie 2014, 6:26
Numărul psihologilor și asistenților sociali de la Telefonul Copilului nu este, însă, suficient, pentru atât de multe strigăte de ajutor, iar apelurile a zeci de mii de copii abuzați, descumpăniți și singuri rămân fără răspuns. Pentru a putea prelua din ce în ce mai multe apeluri, am lansat campania “Nu putem alege între lacrimi“, menită să ne ajute să strângem fonduri pentru a veni în ajutorul a cât mai multor copii care ne solicită.
Asociaţia Telefonul Copilului are nevoie să angajeze mai mulţi specialişti – asistenţi sociali şi psihologi – pregătiţi să dea cel mai bun răspuns atât copiilor care au nevoie de ajutor urgent, aflați în diverse situaţii de abuz, cât şi celor aflaţi în pragul depresiei, speriati, tristi sau singuri.
Campania încurajează romanii să trimită un SMS în valoare de 2 Euro la 8840, pentru ca Telefonul Copilului să aibă capacitatea de a răspunde tuturor apelurilor primite, oferind astfel asistență tuturor copiilor care au nevoie de ajutor.
Specialiștii de la Telefonul Copilului sunt confruntați cu nevoia de a face o alegere de fiecare dată când răspund unui apel telefonic, existând mereu riscul ca unul dintre apelurile care ramân în așteptare să vină de la un copil cu probleme mai grave față de ale celui căruia i s-a răspuns. Așadar, de fiecare dată când un specialist răspunde la telefon, hazardul face o alegere neîndurătoare. Astfel, pentru fiecare copil care primește un răspuns la Telefonul Copilului, sunt 2 copii care aud tonul ocupat. Nimeni nu poate să știe cât de urgente sunt problemele copiilor rămaşi în aşteptare, nici cât timp vor rămâne la telefon, nici dacă vor mai suna vreodată. E ca și cum cineva s-ar juca AN-TAN-TE cu lacrimile lor. Iar spotul TV, regizat de Andrei Amărfoaie şi produs de MultiMediaEst, surprinde diverse situaţii de viaţă în care copiii, lipsiţi de vocea unui adult care să-i ghideze, rămân descumpăniţi www.telefonulcopilului.ro
De 13 ani încercăm ca fiecare apel către Telefonul Copilului să primească raspuns. Pentru unii copii, însă, telefonul sună ocupat. Poate vor reveni și ne vor cere din nou ajutorul. Dar uneori nu există a doua șansă. Împreună cu echipa Geometry Global am transpus povestea Telefonului Copilului în ritmul ”an-tan-te”, un joc de cuvinte care te trimite înapoi în timp la anii și jocurile copilăriei, dar, totodată, te face să conștientizezi realitatea noastră. La Telefonul Copilului luptăm în fiecare zi ca fiecare copil să aibă șansa de a se juca fericit și azi, și mâine. În fiecare zi. Vrem să lăsăm jocurile copilăriei – cele în care un copil rămâne pe dinafară la fiecare rundă – acolo unde le este locul: în fața blocului, în curte, la școală. Fiecare copil merită și are dreptul să primească ajutor atunci când are nevoie. Cu 2 euro donați la 8840, ne puteți ajuta să ne asigurăm că bucuria copilăriei, departe de abuzuri și durere, poate fi o certitudine a fiecărui copil, declară Cătălina Florea, Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului.
Campania AN-TAN-TE nu este una tipică, în care clientul iți dă un subiect în lucru și tu revii cu mai multe propuneri, dintre care una se implementează. Cu fiecare discuție purtată cu echipa Asociației „Telefonul Copilului”, aflăm despre adevărurile triste ale copiilor din Romania, iar pentru fiecare dintre aceste nedreptăți am fi vrut să putem face o campanie. Ceea ce putem face astăzi este să susținem Asociația Telefonul Copilului, care se confruntă cu o problemă importantă: numarul specialiștilor de la Telefonul Copilului nu este suficient pentru atât de multe strigăte de ajutor. Despre acest lucru vom vorbi în campania noastră: despre imposibilitatea de a alege între cerințele, rugămințile, problemele, urgențele celor mici, a declarat Alina Buzatu, Director Strategie, Geometry Global Romania.
Campania se desfășoară în perioada 16 decembrie 2014 – 28 februarie 2015, iar mesajul campaniei va fi diseminat cu ajutorul partenerilor media cărora le mulțumim pentru că s-au alăturat cauzei Telefonul Copilului: Societatea Română de Televiziune, Cable Direct, Dolce Sport, Societatea Română de Radiodifuziune, Blitz TV, Regia Autonomă de Transport București, AutoCobălcescu, Sales Express, Librăria Cărturești.
Contăm şi în cazul acestei campanii pe sprijinul reprezentanţilor mass media şi le mulţumim tuturor pentru asigurarea constantă a vizibilităţii numărului 116 111 în rândul copiilor şi părinţilor, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încalcare a drepturilor copilului.
Alina Nechita