„Denimul” cel mai popular material
Denimul este incontestabil unul dintre cele mai populare materiale. De la cămăşi, salopete, fuste, pantaloni, jachete şi chiar încălţări, denimul face legea în modă!
Articol editat de cristina.rusu, 7 ianuarie 2015, 06:00
Se spune că termenul „denim” a apărut pentru prima dată în Franţa secolului al XVI-lea, unde se folosea o ţesătură denumită „serge de Nîmes”, adică „stofă din oraşul Nîmes”. Aceasta era un amestec de mătase şi lână, compoziţie care i-a determinat pe unii istorici să se îndoiască de legătura ţesăturii cu actualul denim care este doar din bumbac. Astfel, originea cuvântului denim este în continuare un subiect controversat, mai cu seamă că la acea vreme, în Franţa se mai fabrica o ţesătură cu desen diagonal numită nim.
Lui Levi Strauss i se atribuie inventarea primelor salopete din denim pentru muncitorii din Nevada, dar adevăratul „moment de glorie” al acestui material începe după cel de-Al Doilea Război Mondial, când James Dean, Marlon Brando si Elvis Presley promovează acest tip de material.
După apariţia actorului James Dean în filmul „Rebel fără cauză”, îmbrăcat în cămaşă şi pantaloni din denim, toţi adolescenţii americani încep să adopte acest stil de îmbrăcăminte. Evident, apar şi interdicţiile: în teatre, restaurante şi şcoli, dar acestea îi determină pe americani să îşi dorească şi mai mult să îl poarte!
În perioada anilor ’70, denimul devine sinonim cu mişcarea hippy, iar în ţările comuniste este considerat un simbol al „decadenţei occidentale”. Azi, aproape toată lumea are în dulapul său măcar un item vestimentar din denim, iar casele de modă şi brand-urile internaţionale crează an de an obiecte vestimentare stylish din acest material.
Vans a realizat espadrile confortabile şi ghete din denim (Vans Authentic Hi Washed Denim) din bumbac cu aspect prespălat şi imprimeu cu stele care fac o puternică referire la “spiritul american”.
Brand-ul italinesc Pinko, a mixat ingenios imprimeurile florale, grafismele şi elementele military cu denimul în colecţia de primăvara-vară şi a propus ţinute „all-denim”.
Kate Moss a dat un aer seducator colecţiei de jeans Liu Jo, realizând un shooting într-o maşină de epocă decapotabilă, în timp ce românca Catrinel Menghia „a pus pe jar” imaginaţia americanilor printr-o campanie super-sexy realizată în California pentru brand-ul True Religion
Euforia