Acord pentru Master Planul de Transport al României
După acordul politic referitor la finanţarea Apărării, premierul Victor Ponta a sugerat marţi, 13 ianuarie, că este nevoie de un alt acord între forţele politice din România convenit pentru minimum zece ani şi necesar aplicării Planului General de Transport.
Articol editat de Camelia Velțan, 13 ianuarie 2015, 17:44
Acest document cunoscut şi sub numele de Master Planul de Transport al României pentru perioada 2014-2030 a fost prezentat în toamna anului trecut şi a fost în dezbaterea publică, generând diferite comentarii.
Marţi, 13 ianuarie, la prezentarea priorităţilor de infrastructură rutieră pentru perioada 2015-2016, premierul Victor Ponta a explicat că fără acest acord politic, Planul General de Transport nu ar avea şanse de reuşită, întrucât constructorii au nevoie de garanţii de finanţare pe termen lung:
Acest Master Plan agreat şi cu respectarea condiţiilor puse de Comisia Europeană mai are nevoie de un pas esenţial, altfel va rămâne sub forma acestor planşe. Ca să avem un Master Plan care va avea succes, trebuie aşa cum am făcut azi şi am semnat un acord naţional pe 10 ani pentru finanţarea apărării, să avem un acord pe 10 ani pentru acest plan, dacă nu-l avem nu are rost să vă apucaţi de treabă. (Victor Ponta, premier)
Master Planul de Transport al României propune construirea a peste 700 de kilometri de autostradă şi a aproximativ 1.800 de kilometri de drumuri expres, proiecte evaluate la 28 miliarde de euro până în 2030.
Radio România Actualităţi