Metro, Real, Selgros şi Napolact – amenzi de zeci de milioane
Consiliul Concurenţei a amendat 25 de companii cu aproape 155 de milioane de lei, din cauză că s-au înţeles cu furnizorii la fixarea preţurilor şi au vândut produse alimentare mai scump.
Articol editat de , 13 ianuarie 2015, 15:11 / actualizat: 15 ianuarie 2015, 12:40
Astfel, au fost sancţionaţi retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image şi 21 de furnizori ai acestora. Mega Image a fost amendat cu peste 24 de milioane de lei, Metro cu aproape 50 de milioane, Real cu 24 de milioane şi Selgros cu 29 de milioane de lei.
Alte firme, cu răsunet în Transilvania, firmele amendate au fost: Napolact SA cu 1.164.467 lei (264.652 euro) Danone PDPA SRL cu 2.639.243 lei (599.828 euro), Transilvania General Import Export SRL cu 4.693.436 lei (1,1 milioane euro).
În urma investigaţiei s-a constat că retailerii au încălcat legea concurenţei, în perioada 2005-2009, atăt la stabilirea preţurilor de revânzare, cât şi în cadrul campaniilor promoţionale.
Consiliul Concurenţei a constatat că furnizorul şi retailerul stabileau un preţ fix sau minim, practică ce a condus în final la scumpirea produselor la raft.
De asemenea, contractul dintre cele două părţi conţinea o clauză potrivit căreia, furnizorii nu puteau realiza promoţii simultane în diferite lanţuri de magazine. În acest fel, consumatorii nu aveau acces, în acelaşi timp, la promoţii, şi implicit la cel mai mic preţ, în magazine concurente.
Liliana Popa