Poliţele de asigurare RCA
Preţurile actuale ale poliţelor RCA sunt mult prea mari pentru tineri, consideră premierul Victor Ponta.
Articol editat de Carmen Sas, 13 ianuarie 2015, 10:43 / actualizat: 13 ianuarie 2015, 11:55
Într-o postare pe o reţea de socializare, el a scris că un autoturism nu este un lux şi ar trebui găsită o soluţie care să le permită tinerilor să îşi plătească asigurarea. El a precizat că sprijină iniţiativa ministrului de finanţe de a cere Autorităţii pentru Supraveghere Financiară să reanalizeze sistemul de asigurări.
Ministrul Finanţelor, Darius Vâlcov, a cerut regândirea RCA-urilor pentru tinerii sub 25 de ani.
Din 1 ianuarie, polițele pentru anumite categorii de șoferi, în special cei cu vârste sub 26 de ani, sunt de 5 ori mai mari decât în cazul adulților cu vârste de 35 – 40 de ani.
Corespondentul Radio Cluj, Adrian Lungu a stat de vorbă cu tinerii şoferi, dar şi cu agenţii de asigurări din judeţul Sălaj:
A.L. „Pe cine ai înmatriculat maşina?
VOX: Pe bunica mea.
A.L. De ce ai luat această decizie?
VOX: Pentru că poliţa RCA e mult mai ieftină, cam cu 30- 40 la sută, la fel şi impozitele.”
A.L. „Ce maşină ai?
VOX: Am maşină din 2000 şi am înmatriculat- o pe tata, deoarece asigurarea e cu 50 la sută mai ieftină!
Inspectorii din domeniu recunosc fenomenul . Ioana Moldovan: „Ştim că se întâmplă acest fenomen, dar atâta vreme cât procedurile legale sunt respectate, noi nu putem face nimic. Le în matriculează pe numele părinţilor pentru a plăti impoyite mai mici. Pentru o poliţă de asigurare de 1500 de lei, reducerea poate fi de până 50 la sută.”
Potrivit datelor existente la primării, numărul pensionarilor cu automobile de lux s- a dublat în ultimele 6 luni, în Sălaj, deşi mulţi dintre ei nici nu au permis de conducere.
–––––––––––––––––––––––––––––
Bistriţa- Năsăud
Atenţie şoferi: nu toate service- urile auto vă primesc maşina la reparat în cazul unei daune, daca RCA- ul pe care urmează să se facă reparaţia a fost făcut la asiguratori cu faima de rău- platnici.
După ce s- au confruntat situaţii în care nu şi- au putut încasa banii de la unele firme de asigurare, proprietarii service- urilor auto sunt reticenţi în a primi pe elevatoarele lor autoturismele a căror asigurare RCA a fost încheiată la aceste firme. Alex Mureşan, proprietarul unui astfel de service explică de ce: “În general , lucrăm cu aproape toate firmele de asigurare, pentru reparaţii RCA, dar sunt şi excepţii, când nu ne putem încasa banii. Deşi avem contract cu ele, unele firme întârzie foarte mult sau chiar refuză să plătească. Şi- atunci suntem obligaţi să- l refuzăm pe client, excepţii fiind cazurile când clienţii vor să- şi plătească ei reparaţiile şi să îşi recupereze banii ulterior, de la asigurator”.
Dacă vă întrebaţi cu cine se lucrează cel mai greu, răspunsul este aici: “În topul celor mai rău- platnici este Euroins, urmează Carpatica, dar încet, încet acolo s- a mai rezolvat problema. Şi cu Allianz Ţiriac am avut probleme, noi fiind o firmă mai mică nu avem o putere financiară aşa de mare ca să susţinem nişte contracte cu ei şi avem întârzieri la plată, sau chiar refuz pentru anumite valori din plată”.
Alex Mureşan spune că, după părerea sa, cuantumul RCA- ului în România este prea mic, în comparaţie cu cât costă acest tip de asigurare în ţările occidentale, în condiţiile în care piesele de schimb au acelaşi preţ. Deşi, ca şofer, şi- ar dori ca valoarea RCA- ului să fie mai mică.
Redacţia