Fabricile de lapte-afacere falimentară în România
O treime din fabricile de lapte din ţara noastră s-au închis anul trecut. Cererea mică de pe piaţa internă şi costurile de producţie tot mai mari au dus la falimentul acestora.
În plus, importurile masive şi majorarea taxelor de raft din marile magazine îngreunează şi mai mult situaţia fermierilor, a precizat preşedintele Asociaţiei Patronale din Industria Laptelui, Dorin Cojocaru.
Articol editat de Camelia Velțan, 19 ianuarie 2015, 13:55
Trebuie să urmărim un singur lucru, amploarea pe care a luat-o marca proprie pe rafturile hipermarketului, pentru că această marcă proprie nu înglobează şi taxe de raft cum înglobează celelalte produse, branduri cunoscute sau produse româneşti. 60% din laptele vândut prin marcă proprie în România, provine din Polonia şi Ungaria. Cred totuşi că reducerea TVA-ului pe filieră, pe lapte şi pe întrega industrie alimentară, ar relansa pe de-o parte consumul, iar pe de altă parte, ar veni cu un plus de valoare nutritivă pentru consumatorul român.(Dorin Cojocaru, preşedintele Asociaţiei Patronale din Industria Laptelui)
Preşedintele Asociaţiei Patronale din Industria Laptelui, Dorin Cojocaru mai atrage atenţia asupra faptului că cele aproape 130 de fabrici, care mai funcţionează acum în România, riscă să se confrunte cu noi probleme de la 1 aprilie, când vor fi eliminate cotele de lapte în Uniunea Europeană.
Radio România Actualităţi