Roboți utilizați ca și personal hotelier
Un nou hotel ce urmează a fi deschis într-un parc tematic din oraşul nipon Nagasaki va fi „echipat” cu personal hotelier reprezentat în cea mai mare parte de roboţi cu înfăţişare umană.
Articol editat de , 10 februarie 2015, 18:00
Printre posturile ocupate de aceştia se numără cele de recepţioneri, ospătari, menajere şi garderobier. Mulţi dintre aceşti roboţi de tip „Actroid” (roboţi androizi cu un aspect foarte asemănător celui uman), dezvoltaţi de Universitatea din Osaka şi fabricaţi de compania japoneză de robotică Kokoro, au înfăţişarea unor tinere japoneze.
Roboţii vor vorbi japoneza, chineza, coreeana şi engleza, vor fi capabili să facă gesturi cu mâinile şi chiar să imite mişcările ochilor umani. Pentru clienţii care preferă totuşi să interacţioneze cu fiinţe umane, hotelul va avea ca angajaţi şi 10 oameni. Clienţii hotelului vor putea avea acces în camere folosind tehnologia recunoaşterii faciale, în locul cheilor, dacă doresc acest lucru.
Tarifele de cazare vor începe de la circa 60 USD pe noapte, mult mai scăzute decât tarifele practicate de celelalte hoteluri din parc (170-255 USD), dotate cu personal obişnuit. Utilizarea roboţilor şi a energiei din surse regenerabile va permite Hotelului Henn-na să-şi menţină tarifele la valori mai reduse.
Hotelul cu personal robotizat, intitulat Henn-na Hotel, care înseamnă hotelul bizar, va face parte dintr-un parc tematic numit Huis Ten Bosch, proiectat după modelul unui orăşel olandez tradiţional şi înconjurat de natură. Dacă se va dovedi un succes, un alt hotel similar ar putea fi deschis în 2016, într-o altă zonă a Japoniei.
Puteți să ascultați Radio Cluj și online AICI
RADOR