Ultimele transformări ale Facebook şi impactul lor în showbiz
După ce în 2014 au circulat zvonuri cu privire la o eventuală închidere a Facebook, anul acesta, mai exact începând din luna februarie 2015, Facebook a demarat un proces de transformare. În primă fază, a scăzut foarte mult impactul postărilor, vizibil pe conturile de firmă, artişti, media, etc.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 16 martie 2015, 17:54 / actualizat: 18 martie 2015, 11:23
Misterul a fost, în final, elucidat. Facebook a făcut curăţenie de primăvară.
Este bine cunoscut faptul că Facebook este cea mai populară reţea socială, având acum un număr de aproximativ 1,39 miliarde de utilizatori pe plan mondial. Aceştia sunt membri ai unor comunităţi diferite, cu tradiţii şi obiceiuri ce variază de la ţară la ţară şi de aceea subiectul reglementării conţinutului este unul sensibil. Prin noile actualizări, Facebook speră să clarifice orice viitoare neînţelegeri.
Au fost şterse conturile persoanelor care promovau mesaje ce aduceau, într-un anumit fel, ofensă. Este vorba despre conturi ale căror proprietari trimiteau mesaje care instigau la terorism şi acte de violenţă, texte cu conţinut de tip hate speech, mesaje şi imagini sexuale la limita pornografiei, injurii, mesaje discriminatorii sau care erau, pur şi simplu, agasanţi prin ritmicitatea transmiterii unui anumit tip de mesaj.
Astfel, orice fel de postări care discriminează grupuri de oameni datorită rasei, orientării sexuale, etnicităţii, naţionalităţii sau religiei sunt interzise. De asemenea, orice postări considerate a fi hărţuire vor fi înlăturate, la fel ca şi cele ce promovează organizaţii teroriste sau tentativele sinucigaşe. Conform celor de la „New York Times”, Facebook va analiza cu atenţie conţinutul ce afişează violenţă, pentru a afla motivele pentru care acesta a fost postat. Mai exact, acesta va fi permis doar dacă are rolul de a atrage atenţia asupra unei probleme a societăţii.
De asemenea, au fost curăţate conturile mai vechi, expirate sau conturile false.
Atenţie mare la conturile deschise de persoane fizice, paratent în interes personal şi care sunt folosite exclusiv sau cu preponderenţă pentru promovarea unor produse şi servicii ale aceleiaşi companii. Se prea poate să pierdeţi un astfel de cont dacă nu a dispărut deja.
Toate aceste acţiuni au fost întreprinse deoarece Facebook îşi doreşte o audienţă de calitate şi doreşte ca mesajul transmis prin reţelele de socializare să fie unul sigur.
Și mai este un aspect. Facebook a introdus, deocamdată doar în unele cazuri, un nou indice de audiență pe paginile companiilor: rata de răspuns. Aceasta poate fi găsită imediat după cifra care arată impactul postărilor.
Mai multe informaţii găsiţi, în limba engleză AICI
În România, începând de duminică, 15 aprilie, impactul modificărilor efectuate de Facebook s-a simţit foarte tare, în special în showbiz. Artişti de renume precum Smiley sau INNA au putut remarca modificări mari în conturile lor de Facebook, în special la numărul de fani care a scăzut foarte mult.
Aceste modificări sunt vizibile pe FaceBrands.ro şi afectează în special conturile de Companii şi firme şi Cântăreţi şi trupe.
De exemplu, în aproape 48 de ore (15 martie, ora 07-16 martie, ora 18):
Cântăreţi şi trupe, posturi de radio şi companii şi firme:
1. INNA a pierdut 117.260 de fani
2. Smiley a pierdut 73.984 de fani
3. Alex Velea a pierdut 67.129 de fani
4. Kiss FM a pierdut 47.794 de fani
5. Elena Gheorghe a pierdut 29.325 de fani
6. Radio Killer a pierdut 29.160 de fani
7.HAHAHA Production a pierdut 11.752 de fani
8. Corina Official a pierdut 9.428 de fani
9. Xonia 8.722 de fani
10. Delia Official a pierdut 7.495 de fani
11. Pepe a pierdut 6.808 de fani
12. Alexandra Stan 5.728 de fani
13. LoraOfficial a pierdut 5.331 de fani
Mai multe informaţii găsiţi AICI
Legat de cererile din partea guvernelor naţionale de a elimina conţinut, Facebook a publicat datele oficiale pentru ultima jumătate a anului 2014. Numărul acestora a crescut cu 11%, cele mai multe venind din partea autorităţilor executive ale Indiei şi Turciei.
Pe viitor, în cazul unor astfel de cereri, reţeaua socială va alege să restricţioneze accesul persoanelor din ţara respectivă la acel conţinut, fără a-l elimina în situaţia în care consideră că acest lucru nu este necesar.
Alina Nechita