Publicitatea la produsele alimentare pentru copii
Articol editat de , 18 martie 2015, 18:00
Publicitatea ne poate influenţa în multe feluri, inclusiv în privinţa modului în care ne alimentăm. Ea nu ar trebui să ajungă la copii pentru a nu le strica obiceiurile alimentare, se afirma de curând la o conferinţă a Organizaţiei Mondiale e Sănătăţii.
Nutriţionistul-dietetician Lorena Someşan, super-ambasador la Food Revolution Day by Jamie Oliver, spune că multe dintre problemele pe care le întâlneşte la cabinet se datorează unor obiceiuri alimentare proaste, pe care copiii le deprind şi datorită publicităţii. Alegerile alimentare sănătoase trebuie învăţate în familie, şi apoi la şcoală, spune ea.
De exemplu, în privinţa cerealelor, Lorena Someşan îşi sfătuieşte clienţii să renunţe la cele cu ciocolată, zahăr sau miere, în favoarea cerealelor brute. Reuşeşte în cele din urmă să convingă, dar cu greu, pentru că se loveşte de reticenţa copiilor care au vazut reclame frumoase la televizor.
Recunoscând forţa mesajelor publicitare, unii specialişti cred că, în loc să fie interzisă, ar fi mai eficient ca publicitatea la produsele alimentare pentru copii să fie dublată de o publicitate informativă, asumată de stat. Aşa spune specialistul în comunicare şi publicitate prof.univ.dr. Delia Balaban de la Universitatea “Babeş-Bolyai”.
Cum ar fi dacă cel puţin publicitatea la produsele dovedit nocive, cum sunt băuturile răcoritoare carbogazoase, ar fi interzisă? Expertul în comunicare Delia Balaban e sceptic că o asemenea măsură ar putea fi aplicată prea curând, datorită lobby-ului marilor companii. Dar, aşa cum s-a întamplat, în cele din urmă, cu tutunul, vom putea ajunge şi aici, doar că va fi nevoie de multă voinţă, explică prof.univ.dr. Delia Balaban.
Ghidate de bunul simţ, părerile părinţilor chestionaţi pe stradă merg mână în mână cu cele ale specialiştilor: alegerile alimentare sănătoase se deprind în familie, iar produsele cu adevărat nocive ar trebui interzise.
Ioana Bindea
Nu uitaţi, Radio Cluj poate fi ascultat şi on line, AICI.