Programul Rabla 2015
Sesiunea de depunere şi validare a dosarelor producătorilor, importatorilor de autoturisme şi distribuitorilor pentru Programul „Rabla 2015” se încheie în 10 aprilie.
Articol editat de , 7 aprilie 2015, 21:48 / actualizat: 8 aprilie 2015, 12:53
Programul Rabla de anul acesta are alocate 20.000 de tichete pentru persoane fizice şi 5.000 de tichete pentru persoane juridice şi instituţii publice. Un plus pe care îl aduce programul este valoarea crescută a eco-bonusurilor pentru autoturismele cu sistem de propulsie electric hibrid, care beneficiază de tehnologii avansate. Dorian Ştefan, directorul filialei Dacia, spune că programul Rabla este unul care lucrează strict în favoarea şoferilor.
Omul când vine la noi este cel care şi doreşte să cumpere maşina. Din moment ce îi accesăm voucherul prin Programul Rabla, e numai în beneficiul omului. Din moment ce omul vine la noi şi accesează maşina prin comandă fermă, are un timp suficient în care să îşi taseze maşina fără bătaie de cap, fără cozi, fără şpaga de rigoare. Şi cele câteva modele care se vând prin programul Rabla sunt benefice pe o piaţă de vânzări de maşini noi în scădere. (Dorian Ştefan, directorul filialei Dacia)
Alexandru Popescu, dealer auto, spune că singura problemă cu programul este că timpii de aşteptare sunt foarte mari pentru validarea dosarelor.
Dosarele sunt bine puse la punct şi ştim exact ce trebuie să conţină, numai că timpii de aşteptare până la validarea dosarelor de către AFM sunt destul de lungi. În 2015 ne aşteptăm ca foarte multe societăţi comerciale să își înnoiască parcul auto. (Alexandru Popescu, dealer auto)
În 2014, Ministerul Mediului a alocat aproape 120 de milioane de lei pentru înnoirea parcului auto. În cei 10 ani de funcționare a programului cunoscut sub numele de Rabla, ministerul a investit peste 1,7 miliarde de lei și a contribuit la scoaterea din circulaţie a 500.000 de mașini vechi.
Cristian Florea