Piaţa muncii în Transilvania
Veşti bune pe piaţa muncii: sute de posturi sunt oferite, în Transilvania, tinerilor care cunosc limba franceză.
Articol editat de Andreea Leonid, 11 aprilie 2015, 13:22
Clujul a devenit în acest moment unul dintre pilonii mediului de afaceri francofon în România: companii care produc software, echipamente energetice, piese auto, alimente, mobilă sau care oferă diferite tipuri de servicii au investit şi continuă să investească în oraş. Unul dintre motivele pentru care aceste companii au luat decizia de a fi prezente la Cluj este faptul că, pe lângă competenţele profesionale, tinerii au dat dovada unor abilităţi lingvistice deosebite – spune directorul unei companii care produce echipamente pentru industria energetică, Petre Butu.
La Cluj, oamenii de afaceri francezi au început să finanţeze inclusiv concursuri şcolare în limba franceză; aşa sunt trofeele Clubului Francofon de Afaceri, care în acest an au avut trei secţiuni: IT, Creaţie industrială şi Design. La Cluj funcţionează şi un institut francez deosebit de performant, iar comunitatea studenţilor francezi care învaţă la Cluj a ajuns la 1.200 de persoane şi este în continuă creştere.
RADOR