Turismul de shopping în România
În România există şanse pentru relansarea turismului de shopping, în condiţiile în care din luna iunie taxa pe valoare adăugată se va diminua la 9% la toate produsele alimentare.
Articol editat de Andreea Leonid, 11 aprilie 2015, 13:08
Posibilitatea de a cumpăra mai ieftin ar putea atrage mai mulţi locuitori din localităţile aflate la graniţa Ungariei cu România, a declarat secretarul general al Uniunii Naţionale a Comerţului din Ungaria. György Vámos susţine că evoluţia tursimului de cumpărături este influenţată în general, pe lângă preţurile de consum, şi de actualul curs al monedelor naţionale, precum şi de cheltuielile cu combustibilul.
Dacă pe piaţa românească va fi diminuat semnificativ TVA-ul produselor şi va fi aproximativ o treime a TVA-ului de 27% din Ungaria, mult mai multe familii vor considera că la sfârşitul săptămânii este mai avantajos să îţi faci cumpărăturile la câţiva kilometri distanţă şi, eventual, vor lega această deplasare cu un program turistic.
RADOR