Nouă strategie pentru turismul montan
Marţi, 14 aprilie, a fost inaugurat în localitatea Romuli, din judeţul Bistriţa-Năsăud un Centru de informare şi promovare turistică, investiţie cu fonduri europene pe Măsura 313, cifrată la peste 85 000 de euro. Obiectivul a fost construit pentru a susţine strategia de dezvoltare a comunei Romuli, axată în ultimii ani în bună măsură pe promovarea turismului montan în zona.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 15 aprilie 2015, 08:00
“Sperăm ca în viitorul apropiat să punem bazele unui turism montan şi în comuna Romuli, pentru că, dupa cum vedeţi, suntem situaţi într-o zona în care se pretează acest lucru. La noi este poarta de acces în Parcul Naţional Munţii Rodnei, sunt mulţi turişti, în special pe timp de vară care vizitează aceşti munţi. Şi, să ştiţi că în ultimul timp sunt multe cereri pentru înfiinţarea unor trasee montane de biciclete si trasee de atv-uri şi am putea discuta aici inclusiv de un turism ecvestru” (Ioan Moniţa).
Primăria Romuli a accesat o finantare de 110 mii de euro prin proiectul “Turist în Ţara Năsăudului”, a cărui implementare este în derulare şi care vizează înfiinţarea mai multor trasee turistice montane. Înfiinţarea Centrului de informare turistică în centrul comunei “nu-i un lucru rău”, spune, mucalit, un cetăţean care îşi aminteşte cum în urmă cu câteva decenii zona mustea de turişti străini:
“La toate trenurile era plin de turişti. Veneau ucrainienii, polonezii, cehii şi băteau munţii aceştia că nu reuşeam să-i alimentăm cu pâine şi cu alimente pe cât aveau nevoie. Mai nou nu prea vin atât de mulţi, dar, în orice caz, munţii aceştia sunt frumoşi” (Ioachim Cihărean, localnic).
În judeţul Bistriţa-Năsăud s-au înfiinţat cu fonduri europene pe Măsura 313 nu mai puţin de 16 astfel de centre de informare turistică.
Florin Săsărman
Nu uitaţi, Radio Cluj se poate asculta şi online AICI