Nemulţumiri nejustificate
Nemulţumirile crescătorilor de vaci faţă de societatea FrieslandCampina, deţinătoarea brandului Napolact, nu sunt justificate, deoarece cantităţile de lapte achiziţionate anul trecut au fost mai mari decât posibilităţile de prelucrare şi vânzare. În plus, preţul este la nivelul mediei europene, a declarat directorul de vânzări al firmei, Corneliu Cărămizaru.
Articol editat de Camelia Velțan, 22 aprilie 2015, 15:46
Dacă anul trecut am colectat cu 30% mai mult lapte şi am vândut mai mult doar cu 10%, înseamnă că am cumpărat mai mult lapte de cât era nevoie. În condiţiile unei pieţe libere am putut să scăpăm de acest surplus de materie primă, existând cerere pe piaţă. Aici Rusia a jucat un rol important şi ceea ce înseamnă piaţa, cererea şi oferta, s-a schimbat. Acest lucru ne-a determinat să ne gândim mai bine dacă dorim să colectăm lapte mai mult decât vindem. Comparând preţul mediu pe care noi îl avem cu preţul mediu european, observăm că diferenţa este nesemnificativă. Ceea ce eu pot să garantez este faptul că preţul pe care noi îl oferim astăzi nu ne situează într-o situaţie avantajoasă pentru a cumpăra laptele din import. (Corneliu Cărămizaru ,director de vânzări societatea FrieslandCampina)
Corneliu Cărămizaru a mai declarat că eliminarea cotelor de producţie a laptelui la nivel european nu schimbă politica de achiziţii a firmei, deoarece colaborarea cu producătorii ardeleni este convenabilă, însă vor fi reduse achiziţiile ce depăşesc posibilităţile de prelucrare şi vânzare. FrieslandCampina se aşteaptă la o intensificare a concurenţei pe piaţa produselor lactate finite, unde producătorii occidentali vor intra în forţă.
Dan Horea
Nu uitaţi, Radio Cluj se poate asculta şi online AICI