Clujul va avea un târg al ofertelor culturale
Articol editat de , 6 mai 2015, 16:18 / actualizat: 8 mai 2015, 13:38
Din 2016, Clujul va avea un târg anual al ofertelor culturale. Acesta e primul rezultat concret al dezbaterii organizate miercuri, 6 mai, la Casinoul din Parcul Central, de Asociaţia Femeilor de Afaceri din Cluj, în cadrul proiectului „Clujul are atitudine”. O dezbatere menită să prezinte percepţia tinerilor asupra ofertei culturale a oraşului, în anul în care acesta e Capitală Europeană a Tineretului.
Potrivit preşedintei Asociaţiei Femeilor de Afaceri Cluj (AFA), Mihaela Rus, chestionarul de la care a pornit dezbaterea nu e o cercetare ştiinţifică, ci un demers menit să pună în lumină tendinţe şi un prim pas pentru măsuri viitoare.
„Am făcut un prim pas în a pune împreună comunitatea de business, instituţiile publice şi private care au ofertă culturală în oraşul Cluj şi tinerii, consumatorii, şi nu doar tinerii ca vârstă, ci toţi cei care au suflet tânăr şi cărora le pasă. Mi se pare fantastic! Am avut idei din sală şi puncte pe care le putem exploata în continuare şi transforma în proiecte.” (Mihaela Rus)
Proiectul „Clujul are atitudine – tinerii la putere în 2015” a presupus, în luna aprilie, sondarea opiniei tinerilor prin chestionare online şi interviuri realizate de voluntari, inclusiv cu sprijinul Facultăţii de Ştiinte Politice, Administrative şi ale Comunicării.
Intre instituţiile care se bucură de cea mai mare notorietate în oraş se numără Fabrica de Pensule şi Filarmonica „Transilvania”; festivalurile cele mai cunoscute sunt TIFF-ul şi Jazz in the Park; cele mai vizibile centre culturale străine sunt British Council, Institutul Francez, Centrul Cultural German şi Institutul Confucius; cel mai cunoscut muzeu din oraş e Muzeul Etnografic al Transilvaniei; spaţiile de evenimente culturale cele mai vizibile pentru tineri sunt arena şi sălile sportive, dar şi Casa de Cultură a Studenţilor, Bastionul Croitorilor sau Casinoul din Parcul Central.
La dezbatere au participat reprezentanţi ai instituţiilor culturale, de stat sau private, ai primăriei şi ai principalelor evenimente care au loc în oraş. Un demers menit să genereze idei în vederea obţinerii de către Cluj a titlului de „Capitală Culturală Europeană” în anul 2021.
Ioana Bindea