Varianta ocolitoare a Bistriţei împotmolită în instanţe
Realizarea variantei ocolitoare Bistriţa-sud este inclusă în Masterplanul Ministerului Transporturilor pentru perioada 2015 – 2020 şi are ca termen de finalizare anul 2020, a anunţat marți, 26 mai, primarul Ovidiu Teodor Creţu.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 26 mai 2015, 17:55
Realizarea acestei investiţii, cifrată la peste 170 de milioane de euro este pusă sub semnul întrebării în acest moment, întrucât proiectul nu a obţinut încă avizul de mediu. Primarul municipiului Bistriţa, Ovidiu Teodor Creţu a declarat că eliberarea avizului de mediu a fost atacată în instanţă de trei cetăţeni, care au cerut şi anularea Planului Urbanistic General al Municipiului Bistriţa, aprobat de Consiliul Local şi care include varianta ocolitoare Bistriţa sud:
Avem un proces în derulare prin care ni s-a cerut, pe de-o parte, anularea avizului de mediu pentru PUG şi, pe de altă parte, suspendarea avizului respectiv de mediu. Am pierdut suspendarea, dar ne-am judecat pentru suspendarea PUG şi acolo am câştigat, deci PUG-ul este în vigoare. Actualmente ne judecăm la Tribunalul Bistriţa-Năsăud pentru anularea avizului de mediu pentru PUG şi finalizarea acestui proces poate să se ducă până către sfârşitul anului 2015.
Proiectul construirii unei şosele ocolitoare a Bistriţei prin Pădurea Codrişor a atras opoziţia unei părţi a societăţii civile din Bistriţa. Conform proiectului realizat de IPTANA Bucureşti, varianta ocolitoare a municipiului Bistriţa ar urma să măsoare 14,58 kilometri şi presupune construirea a două viaducte, patru poduri, trei intersecţii giratorii, mai multe lucrări de consolidare a dealului Codrişor şi dotarea cu panouri fonoabsorbante.
Florin Săsărman
Nu uitaţi, Radio Cluj se poate asculta şi online AICI