Schimbări constante la Legea Educaţiei
Noile schimbări propuse pentru legea educaţiei în România îi mulţumeşte şi nemulţumeşte deopotrivă pe reprezentanţii Inspectoratului Şcolar al Judeţului Sibiu.
Articol editat de , 3 iunie 2015, 17:11
Proiectul iniţiat de un grup de parlamentari vizează schimbări majore în educaţie şi chiar revenirea la unele reguli mai vechi. Dintre acestea amintim introducerea examenului de admitere la liceu, acolo unde cererea este mai mare decât oferta de locuri, evaluarea cu calificative în gimnaziu şi introducerea a trei probe în plus la Evaluarea Naţională de la finalul clasei a VIII-a. Ştefan Firu, inspector general în cadrul Inspectoratului Şcolar al Judeţului Sibiu spune că există şi factori pozitivi în acest proiect, însă că elevii au nevoie de un proiect durabil.
Trecerea pregătitoarei la grădiniţă ar avea un avantaj. Este vitală perioada aceea de hrană şi somn. În ceea ce priveşte examenul la evaluarea naţională, s-au putea să fie mult pentru un copil de 14 ani. Competenţele pot să fie demonstrate şi în viitor, nu doar atunci. Examenul de admitere la liceu e un lucru bun pentru că deşi părintele completează cu copilul foaia de înscriere, de multe ori greşeşte, chiar şi cu atenţia profesorului. O să îi ajute şi pe elevi acest lucru, pentru că după atâtea evaluări şi un examen de admitere, vor şti exact unde le este locul şi unde să se înscrie. (Ştefan Firu, inspector general în cadrul Inspectoratului Şcolar al Judeţului Sibiu)
Părinţii sunt mulţumiţi de schimbare, mai ales de introducerea examenului de admitere. Ei spun că elevii vor fi mai interesaţi şi mai motivaţi să înveţe în acest fel.
E un lucru bun. Trebuie să îi motivăm cumva pe copii să înveţe şi cum altfel decât prin examene? Este nevoie de aşa ceva. Noi aveam examen de admitere la liceu. Le creşte competitivitatea în acest mod.
O să îi ajute mult şi pe copiii mei. O să înveţe mai mult în acest fel şi o să se concentreze pe şcoală, dacă ştiu că urmează câte o evaluare la fiecare doi ani şi un examen la final de clasa a VIII-a.
Prima variantă a noului proiect de legea educaţiei a fost realizat în luna martie, apărând ulterior alte două variante, una în aprilie, iar o ultima la sfârşitul lunii mai. Iniţiativa legislativă, aflată pe agenda Parlamentului, este punctul de plecare al dezbaterilor pentru noua Lege a educaţiei.
Cristian Florea
Puteţi să ascultaţi Radio Cluj online AICI