Distopiile lui Armin Petras via Lessing şi Fritz Kater la FITS
Vizita bătrânei doamne de Fr. Durrenmatt, Nathan înţeleptul de Lessing şi Cele cinci dimineţi de Fritz Kater, trei spectacole germane ale regizorului Armin Petras, directorul teatrului Schauspiel Stuttgardt, au propus la Sibiu o demostraţie a felului în care regizorul foloseşte teatrul de text pentru a explora multiplele planuri ale imaginii în scenă. Imaginea, însă, rămâne subordonată textului şi artei actorului, în spectacolele lui Armin Petras.
Articol editat de , 18 iunie 2015, 13:26 / actualizat: 26 iunie 2015, 11:54
Cele două mari spectacole pe care le-am văzut, Nathan înţeleptul şi Prinz von Homburg(acum doi ani la FITS) mi s-au părut a fi două spectacole despre singurătatea eroului – comenta critiul de teatru George Banu în conferinţa susţinută la FITS de Armin Petras, Teatrul, dincolo de cuvânt, referindu-se la importanţa selecţiei repertoriale pentru regizorul german.
Decizia de a alege un anumit text pleacă de la două aspecte. Plec de la un text care m-a marcat pentru a decide ce fac cu el, apoi, pentru că nu sunt un regizor care poate lucra în toată lumea făcând abstracţie de locul în care mă aflu, munca mea se bazează pe coproducţii care pun împreună pe scenă actorii germani cu actorii români de la Sibiu, cum e cazul în Nathan înţeleptul, pentru că vrem să comunicăm şi ne pune problema cum putem să o facem. (regizorul Armin Petras)
Oana Cristea Grigorescu
Nu uitaţi, Radio Cluj poate fi ascultat şi on line, AICI.