Copile, ce-ai vrea să faci când vei fi mare? Eu cred că trebuie…
Mihai a terminat de curând clasa a VIII-a. A trecut un prag şi este pregătit pentru o nouă încercare…testele naţionale…liceul…teme…alţi 4 ani de şcoală.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 21 iunie 2015, 09:16
Mi-am dorit să înţeleg cum gândeşte un adolescent în zilele noastre sau, poate, să îmi amintesc cum vedeam eu realitatea la vârsta lui.
REP: Mihai, ai terminat clasa a VIII-a. Te simţi pregătit pentru examenul de capacitate?
Mihai: Eu cred că sunt pregătit, dar am şi emoţii. Nu pot spune că şcoala este locul meu favorit, dar nu mi-ar plăcea să nu merg la şcoală.
REP: Cum crezi tu că trebuie să fie „şcoala ideală”?
Mihai: Mi-ar plăcea să fie un loc mai liniştit. Deseori e prea multă gălăgie. Mi-ar plăcea să fie un loc mai distractiv, unde să înveţi pentru că îţi place, nu pentru că trebuie.
REP: Ce îţi doreşti să studiezi mai departe? Ce-ai vrea să faci atunci când vei fi MARE?
Mihai: Îmi place astronomia. Pasiunea mea este Universul, cu stelele, planetele şi tot ce mai există. Vreau să ajung să lucrez pentru NASA, să fac cercetare şi apoi să zbor în Spaţiu.
“Copile, trebuie… “
…apoi am discutat cu mai mulţi copii şi părinţi. Acum, înainte de testele naţionale, unii sunt încă indecişi sau nesiguri cu alegerile făcute, alţii sunt speriaţi (părinţii mai mult decât copiii)…tensiune, emoţii, aşteptări, presiune şi de nesiguranţă.
Cu toţii ne facem griji în privinţa viitorului odraslelor noastre – face cumva parte din ceea ce credem că ne defineşte ca părinţi.
Noi, părinţii suntem siguri că alegem sau îi sfătuim cum credem că este mai bine pentru ei…siguranţă materială în perspectivă, o carieră de viitor şi stabilitate.
Dar cum să îndrumi un copil spre “bunăstare”? Cum putem decide noi, ca părinţi, cum să facă să se simtă bine în viitorul lor? Putem oare noi hotărî acum ce trebuie să aleagă pentru a fi fericiţi şi mulţumiţi?
Cu siguranţă, NU! Ceea ce putem face cu adevărat este să renunţăm la TREBUIE şi să folosim CUM AR FI DACĂ sau TU, CE ÎŢI DOREŞTI?
S-ar putea să învăţăm lecţii noi sau doar să le dăm ocazia să aleagă drumul pe care le-ar plăcea, cu adevărat să pornească.
Monica Oprişe, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu