Media 2020. Bogdan Aurescu: informaţia înseamnă putere
Marţi, 30 iunie, în prezenţa Ministrului Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, a avut loc deschiderea Conferinţei „Media 2020 – Bringing Media to the Future”, organizată la Bucureşti de Radio România şi de Uniunea Audiovizualului Asia-Pacific (ABU).
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 30 iunie 2015, 19:31 / actualizat: 1 iulie 2015, 12:57
Ministrul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, a vorbit despre modul în care evoluţia tehnologică a influenţat şi a schimbat media.
„Ştim că informaţia înseamnă putere. Dar, în zilele noastre, puterea constă în cât de repede putem obţine şi apoi transmite mai departe informaţia. Dezvoltarea internetului, apariţia a numeroase platforme digitale şi reţele de social-media, extinderea accesului la telefonia mobilă sunt evoluţii care şi-au pus amprenta asupra modului de comunicare şi de transmitere a informaţiilor atât în cazul mass-media, cât şi în ceea ce priveşte comunicarea instituţională.
Cu o vreme în urmă, jurnalismul se transmitea prin trei canale importante: radio, TV şi presa scrisă, dar internetul a schimbat totul, de la obţinerea până la împărţirea de informaţii, iar acum puterea este cât de repede poţi obţine şi comunica această informaţie. Câteodată, totul se face aproape în timp real şi cei care primesc primii ştirile au puterea, dar adevărata provocare este concurenţa de zi cu zi, aceea de a furniza informaţii, bazat pe surse pe care ne putem baza. Şi avem o dublă provocare, de a obţine informaţia rapid şi de a o obţine cu acurateţe. Consider că aceasta va continua să fie provocarea principală a peisajului mass-media în 2020, dar ne putem doar închipui cum va arăta asta în anul 2020. Noi modalităţi de comunicare se nasc în termeni istorici, se nasc ieri şi deja au devenit indispensabili. Primul SMS s-a trimis acum 22 de ani, Google s-a fondat acum 17 ani, Facebook a apărut acum aproape 11 ani, la fel şi Flickr şi YouTube, la un an după aceea Twitter, în 2006. Acestea sunt cele mai de popularitate platforme, dar altele prind teren şi reformează modul în care arată presa.
Presa a trebuit să se adapteze comunicării în spaţiul virtual, această modalitate de transmitere a informaţiilor devenind tot mai extinsă, inclusiv datorită schimbării preferinţelor consumatorilor de media.
De asemenea, comunicarea instituţională, inclusiv a diplomaţiei, a trebuit să ţină cont de aceste realităţi în continuă schimbare, care ajung să influenţeze agenda publică. Ministerul Afacerilor Externe utilizează tot mai mult platformele de diplomaţie digitală pentru a-şi comunica acţiunile şi obiectivele de politică externă
În cele cinci sesiuni ale primei zile, conferinţa s-a concentrat pe modul în care mass-media va evolua în următorii cinci ani. Agenda conferinţei acoperă subiecte de primă importanţă, cu care se confruntă industria mass-media aflată în plină reconfigurare: Peisajul media în 2020 – tendinţe în dezvoltarea mass-media; Consumul de radio şi de conţinut TV prin new media, telefoane mobile, internet (OTT), platforme hibride etc; Crearea de conţinut atractiv, interactiv, generator de audienţă; Media pentru copii; Producţii tv în UHD.