Integrarea în învățământ a copiilor cu deficiențe de dezvoltare
Sub deviza “Învăţăm împreună”, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud a lansat marți, 14 iulie, un proiect pentru facilitarea integrării în şcoală a copiilor cu tulburări de dezvoltare sau din spectrul autist.
Articol editat de cristina.rusu, 14 iulie 2015, 12:07 / actualizat: 15 iulie 2015, 10:06
Proiectul prevede înfiinţarea unui centru educaţional pentru aceşti copii, dar şi formarea şi dezvoltarea competenţelor de elaborare şi realizare a materialelor de lucru specifice educaţiei incluzive pentru un număr de 105 cadre didactice din judeţul Bistriţa-Năsăud.
El va fi implementat într-un număr de 12 unităţi de învăţământ din cele patru oraşe şi din 8 comune din judeţul Bistriţa-Năsăud, pe o perioadă de 6 ani, timp în care va fi creată şi implementată o viziune de ansamblu privind educaţia incluzivă.
Preşedinta Asociaţiei Autism Europa Bistriţa, Ana Dragu spune că acest proiect este cu adevărat o şansă pentru învăţământul incluziv din judeţ, întrucât în acest moment integrarea şcolară a copiilor cu nevoi speciale este făcută doar la nivel formal sau cel mult parţial.
Proiectul are multe obiective, dar cel mai mare este dezvoltarea strategiei judeţene de incluziune. Noi nu putem opera la nivel naţional, însă încercăm să facem din judeţul Bistriţa-Năsăud un judeţ pilot, în care un număr de autorităţi locale şi judeţene au pur şi simplu incluse nevoile copiilor cu deficienţe de dezvoltare în strategiile lor politice şi administrative. (Ana Dragu)
Proiectul “Dezvoltare de strategii şi politici pentru a acorda şanse egale copiilor aparţinând grupurilor vulnerabile”, are o valoare de 902 626 de lei şi va fi cofinanţat în proporţie de 85 la sută din fonduri norvegiene.
Proiectul are durată de implementare de un an şi o perioadă de sustenabilitate de 5 ani.
Florin Săsărman
Nu uitați, Radio Cluj se poate asculta și online, AICI