18 tone de gheață pregătite pentru UNTOLD
Bugetul UNTOLD Festival este de 4,5 milioane de euro, obținut din sponsorizări private, finanțare de la bugetul local (sub 10%, respectiv 400.000 de euro, echivalentul a 1,8 milioane de lei) și vânzarea de bilete și abonamente.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 29 iulie 2015, 06:00 / actualizat: 4 august 2017, 12:51
Impactul pozitiv pe care festivalul îl are la nivel local se poate observa în domeniul HORECA, unde se înregistrază o cerere fără precedent la nivel de cazare, iar nevoia apărută peste capacitatea posibilă a unităților hoteliere din Cluj este preluată de localnicii care devin gazde pentru festivalierii.
80% din comercianții regăsiți la festival sunt comercianți locali, iar 4 din scenele festivalului sunt asigurate de furnizori locali.
99% dintre cei care lucrează zilnic la UNTOLD Festival sunt tineri, iar în producția efectivă a festivalului sunt angrenate peste 5.000 de persoane, dintre care 1.000 de voluntari. 50% din resursa umană este din Cluj și 50% din alte orașe.
La nivel logistic, în cadrul UNTOLD Festival se numără 100 de camioane necesare pentru transport logistic, un total de 700 de toalete (Cluj Arena, Polivalentă și toalete ecologice) și 300 de metri lineari de baruri.
Despre alte amănunte legate de organizare, Adrian Chereji, director de comunicare UNTOLD Festival.
Au existat 11 variante de proiectare și amplasare a scenei principale, iar varianta finală are 18 m înălțime și 70 m lățime și necesită 13 camioane de echipament (logistică, sunet și structură), 2.700 kw consumul total de energie, 120 de difuzoare, 533 de lumini și 306 mp de ecran video, iar costurile ei se ridică la 400.000 de euro
Accesul în perimetrul festivalului UNOTLD se va face pe la punctul principal de ticketing din Parcul Central, intrarea dinspre Opera Maghiară, unde biletele vor fi schimbate în brățări în funcție de tipul de bilet sau abonament prezentat și în baza unui act de identitate.
Modalitatea de plată pentru produsele și serviciile din zonele festivalului este Cardul RFID al festivalului, FESTIPAY oferit de Banca Transilvania.
Unul din cele mai sigure sisteme semi-online, folosit la festivalurile majore din străinătate. În perimetrul festivalului sunt 52 de puncte de reîncărcare și peste 400 de terminale POS. Banca Transilvania pune la dispoziția publicului 2.500 de carduri preîncărcate cu 50 și 100 de lei.
Alina Nechita