Reglementări privitoare la copiii ai căror părinți lucrează în strainătate
Şcolile sunt obligate să trimită Serviciului de asistenţă socială listele cu toţi copiii care au un părinte plecat în strainătate, cu ambii părinți plecați în străinătate; cu părintele unic susținător plecat în străinătate; reveniți în țară după o experiență de migrație de cel puțin 12 luni.
Articol editat de Andrada Ștefănescu, 20 august 2015, 09:49 / actualizat: 20 august 2015, 10:50
După ce vor primi datele, cei de la asistenţă socială trebuie să se deplaseze la domiciliul copilului şi să verifice dacă părintele a anunţat, potrivit legii, plecarea sa în străinătate şi dacă a desemnat o persoană eligibilă care să se ocupe de acesta.
Pentru a fi eligibilă, o persoană trebuie să fie majoră, să facă parte din familia extinsă și să îndeplinească toate condițiile materiale și morale necesare creșterii și îngrijirii unui copil.
În plus, are obligația de a furniza datele de contact ale părinților plecați în străinătate și de a face dovada menținerii legăturilor cu aceștia.
În prezent, în România, aproximativ 83.000 de copii au cel puţin un părinte plecat în străinătate.
RADOR
Nu uitați, Radio Cluj se poate asculta și online, AICI