Ghid pentru clienţii care au de recuperat bani de la ASTRA
Clienţii care au de recuperat bani de la compania de asigurări ASTRA au la dispoziţie, de marţi, 1 septembrie, un Ghid publicat pe site-ul Autorităţii de Supraveghere Financiară.
Documentul conţine răspunsuri la cele mai frecvente întrebări privind situaţia asiguraţilor care au poliţe la această societate, pentru care s-a cerut falimentul.
Într-un interviu realizat de redactorul Radio România, Daniel Neguţ, şeful Direcţiei de Protecţie a Consumatorilor din cadrul ASF, Călin Rangu, spune că există pârghiile necesare pentru ca nici un asigurat să nu fie păgubit:
Călin Rangu: A fost creat fondul de garantare al asiguraţilor, prin lege specială, care va prelua toate solicitările asiguraţilor care au daune sau au pretenţii de compensare.
Reporter: Mai sunt valabile contractele de asigurare încheiate cu ASTRA?
Călin Rangu: Toate contractele sunt valabile până la momentul denunţării. Deci ele sunt în executare. Când apare un risc trecut în contract, fiecare să se poată adresa către Fondul de garantare al asigurărilor, pentru recuperarea banilor aferenţi acoperirii pagubei respective.
Reporter: Aţi menţionat posibilitatea denunţării. Ce înseamnă denunţarea contractului de asigurare?
Călin Rangu: Denunţarea înseamnă renunţarea la contractul existent şi probabil mutarea către o altă societate de asigurări pentru a continua acoperirea riscului.
Săptămâna trecută, Autoritatea de Supraveghere Financiară a retras autorizaţia de funcţionare şi a cerut deschiderea procedurii de faliment pentru Societatea de Asigurare – Reasigurare ASTRA, după ce a constatat starea de insolvenţă a acesteia.
Articol editat de Camelia Velțan, 1 septembrie 2015, 20:29
Radio România Actualităţi