Cum integrăm copiii cu nevoi speciale
Inspectoratul Şcolar Bistriţa-Năsăud va implementa un proiect prin care se urmăreşte dezvoltarea gradului de integrare a preşcolarilor şi elevilor cu dizabilităţi în învăţământul general.
Articol editat de cristina.rusu, 10 septembrie 2015, 11:57
Finanţat în cadrul programului RO10-CORAL, administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială, proiectul beneficiază de parteneriatul organizaţiei norvegiene Stiftelsen Radarveien din Oslo, care are experienţa reuşitei unui demers similar în această ţară scandinavă.
În termen de şase luni de la demararea proiectului, se va urmări conturarea unei viziuni de ansamblu a educaţiei incluzive într-un număr de 12 şcoli din judeţul Bistriţa-Năsăud, prin formarea unui număr de 105 cadre didactice şi integrarea pe termen de 6 ani a unei viziuni de ansamblu privind educaţia incluzivă.
Pilotăm un Centru educaţional pentru copii cu autism şi tulburări de dezvoltare, centru care se va deschide la Şcoala Generală nr. 4 din Bistriţa, unde copiii vor fi evaluaţi gratuit şi vor beneficia de terapie gratuită. De asemenea, cadre didactice vor fi mai bine formate pentru a acomoda în clase copiii cu cerinţe educaţionale speciale. Pentru aceasta sunt, practic, aici invitaţii noștri norvegieni, să învăţăm cum operează şi cum pregătesc ei terenul. (Ana Dragu, coordonatoarea Asociaţiei Autism Europa Bistriţa)
Se estimează că vor beneficia de acest program într-o primă etapă un număr de 50 de elevi şi 10 preşcolari din grupul vulnerabil, dintre care 15 copii cu tulburări din spectrul autist şi 45 de copii cu cerinţe educative speciale.
Valoarea totală a proiectului de integrare şcolară a copiilor cu dizabilităţi, derulat de ISJ Bistriţa-Năsăud este de 902 626 lei.
Florin Săsărman
Radio Cluj se poate asculta și online, AICI