Conturi online ale contribuabililor, pe site-ul ANAF
Pentru depunerea declaraţiilor fiscale, solicitarea adeverinţelor de venit electronice și a certificatelor de atestare fiscală electronice, dar și pentru vizualizarea sumelor datorate către ANAF, contribuabilii pot opta pentru comunicarea online cu instituția fiscală.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 14 septembrie 2015, 11:23
Astfel, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj-Napoca reaminteşte contribuabililor, că Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a pus, în mod gratuit, la dispoziţia persoanelor fizice identificate prin cod numeric personal (CNP), o platformă on-line Spaţiul privat virtual (SPV), disponibilă 24 de ore din 24.
Contribuabilii care au acces la internet, prin SPV dispun de o serie de servicii fără a mai fi nevoiţi să facă deplasarea la sediul unităţilor fiscale.
Aceste servicii se referă la: depunerea declaraţiilor fiscale (formular 200,220,230), solicitarea şi eliberarea adeverinţelor de venit electronice, solicitarea şi eliberarea certificatelor de atestare fiscală electronice și vizualizarea sumelor datorate de contribuabili în baza declaraţiilor şi încasărilor.
De asemenea, sumele datorate către ANAF pot fi achitate printarea formularelor, deplasarea la sediul ANAF sau la oficiul poştal, achiziţionarea timbrelor sau a unei semnături digitale calificate.
Tot pe aceeași platformă, contribuabilii vor găsi conturile de trezorerie unde se pot plăti aceste sume.
Totodată, vor putea tipări Nota de plată către trezorerie, confirmarea încasării sumelor plătite de contribuabili după înregistrarea în SPV, indiferent de modalitatea în care s-a făcut plata.
Înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual se poate face accesând www.anaf.mfinante.gov.ro, secţiunea ,, Servicii Online’’- Serviciul înregistrare/ înrolare persoane fizice, parcurgând câţiva paşi simpli.
Pentru înregistrare, contribuabilii au nevoie de: datele de identificare, un număr de telefon mobil valabil, o adresă de e-mail valabilă și de un număr de decizie de impunere emisă de ANAF începând cu anul 2013.
În cazul în care contribuabilii nu deţin o astfel de decizie, pot completa formularul online şi cu codul de identificare, comunicat online după completare şi actul de identitate pot merge la oricare dintre sediile ANAF din apropiere şi să se adreseze ghişeului dedicat validării înregistrării acestora în SPV.
Atenţie, contribuabilii care au optat pentru varianta validării la ghişeu, codul eliberat pe portal în scopul validării este valabil doar 10 zile.
Astfel, aceştia trebuie să se prezinte la sediul ANAF în acest interval, în caz contrar, trebuie să completeze din nou formularul de înregistrare.
Pentru detalii cu privire la înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual, contribuabilii pot accesa tutorialele video de pe pagina dedicată a www.anaf.mfinante.gov.ro sau oricare dintre instucţiunile în format pdf.
Prin accesarea serviciilor puse la dispoziţie prin Spaţiul Privat Virtual -SPV, ANAF oferă contribuabililor posibilitatea primirii de servicii şi soluţionării problemelor de natură fiscală fără ca aceştia să mai facă deplasarea la sediile Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj-Napoca recomandă persoanelor fizice înscrierea în SPV în vederea creşterii calităţii serviciilor oferite de unităţile fiscale din subordine.
Pentru orice detalii sau lămuriri suplimentare, contribuabilii pot apela numărul de telefon: (004) 031.403.91.60 sau pot completa formularul de asistenţă on-line la adresa: https:// www.anaf.ro/arondare. ’’
Redacția