Grupul Volkswagen nu mai poate vinde în România maşinile diesel care le are pe stoc
Măsura a fost luată de autorităţi până la clarificarea situaţiei automobilelor cu probleme înmatriculate la noi în ţară.
Articol editat de Andrada Ștefănescu, 1 octombrie 2015, 17:04
RAR a identificat 105 000 automobile Volkswagen, Audi și Seat care, teoretic pot circula acum pe șoselele românești. Modele care ar putea avea dispozitiv de manipulare sunt cele echipate cu motoare Diesel de 1200, 1600 și 2000 cm cubi și au norma de poluare Euro 5. Autoritățile spun că după 7 octombrie, așteaptă un plan de măsuri de la producător, pentru a începe rechemările în service.
După primirea calendarului și a planului de măsuri, RAR va comunica reprezentantului din România al Grupului Volkswagen, toate datele pentru autovehicole înmatriculate cu statut de autovehicol utilizat, pentru a fi rechemate și acestea, alături de cele noi, la rețeaua de service din România a Grupului Volkswagen și de asemenea RAR va urmări implementarea corespunzătoare a calendarului de remediere. (Iulian Matache, ministrul Transporturilor)
La rândul său ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu a spus că România ar putea cere Volkswagen, eventuale daune.
Fiecare dintre cei care au cumpărat astfel de mașini a fost de bună credință. Deci, atâta timp cât acesta a plătit o marcă și a dorit să-și achiziționeze o mașină Euro5, nu consider că este normal ca persoana respectivă să fie din nou plătitoare a unei noi taxe de mediu. Ne vom îndrepta împotriva producătorului sau reprezentantului Volkswagen România. (GrațielaGavrilescu, ministrul Mediului)
Dealerii Grupului Volkswagen sunt pasibili și de amenzi. Potrivit președintelui ANPC, Marius Dunca, sancțiunile pot fi cuprinse între 20 000 și 100 000 de lei pentru practici comerciale incorecte.
RADOR
Radio Cluj se poate asculta şi online AICI.