Cine este de vină pentru ”iuțeala” trenurilor ?
Viteza mică a trenurilor din România este influenţată de starea infrastructurii, nu de cea a locomotivelor şi vagoanelor care circulă pe şine, a precizat directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes.
Articol editat de Andreea Leonid, 7 octombrie 2015, 18:40
În emisiunea „Probleme la zi”, directorul pentru investiţii al CFR Infrastructură, Marius Chiper, a anunţat că societatea are un program coerent de modernizare, orientat spre accesarea banilor comunitari destinaţi marilor coridoare europene. Lucrările avansează însă cu dificultate – ca în cazul modernizării tronsonului feroviar de 170 de kilometri dintre Sighişoara şi Simeria – care trebuia finalizat în vara acestui an.
Este o lucrare de un volum foarte mare, depăşeşte un miliard de euro. Proiectul a început în anul 2012, avem 5 tronsoane de lucrări şi un contract de modernizare a sistemului de semnalizare, sunt diferite loturi şi diferite stadii de execuţie. Un proces de contestare a licitaţiilor a ţinut lucrările suspendate. Cel mai avansat, tronsonul Micăsasa – Aţel, unde avem un stadiu fizic de peste 80%, 50%, 65%. (Marius Chiper)
RADOR
Radio Cluj se poate asculta şi online AICI.