Scandalul Volkswagen nu are repercusiuni în România
Americanii i-au descoperit pe cei de la Volkswagen că au realizat un software, pentru maşinile diesel, prin care sunt manipulate testele de poluare. Scandalul iscat a creat panică şi în România printre cumpărătorii şi deţinătorii de autovehicule Volkswagen şi Audi.
Articol editat de , 11 octombrie 2015, 06:00
Volkswagen a dezvăluit recent că până la 11 milioane de maşini diesel la nivel mondial conţin softul prin care este influenţat rezultatul testelor de poluare. Este vorba despre maşinile cu motor diesel 1,2, 1,6 şi de 2 litri, care fac parte din categoria Euro 5. La Cluj, însă, reprezentaţii dealership-urilor, cei care aduc maşini din Germania şi reprezentanţii de la RAR susţin că nu s-au lovit de această problemă.
Aproximativ 100.000 de autoturisme de acest gen au fost vândute în România, dintre care peste 50 de mii sunt marca VW şi aproximativ 20 de mii marca Audi, însă o centralizare pe judeţul Cluj nu există în acest moment, ne spun reprezentanţii VW din oraş. Purtătorul de cuvânt al Autoworld Cluj, Andrada Arion, precizează că proprietarii autovehiculelor VW şi Audi nu sunt afectaţi în niciun fel.
Urmează ca în urma investigaţiei realizată de către fabrica VW să ne parvină o listă cu toate autoturismele în cauză. Deţinătorii vor fi chemaţi în service pentru a le fi remediată modificarea de emisie a noxelor, acţiune suportată integral de fabrică. Menţionăm încă o dată că deţinătorii de autoturisme din marca VW nu sunt direct afectaţi în niciun fel. În ceea ce priveşte comerţul de maşini rulate, Autoworld VW şi gama noastră de autorulate, respectziv Das Welt Auto, nu a resimţit, până în acest moment, nicio scădere a cererilor. Nu există repercursiuni economice a dealer-ului din Cluj-Napoca. (Andrada Arion)
Întrebările despre ce se întâmplă cu cei care au cumpărat deja o maşină cu norme Euro 5 echipate cu motoare diesel tip EA 189 au început să curgă şi la Cluj la Registrul Auto Român. Directorul RAR Cluj, Marius Pop, susţine că aceste deficienţe sunt raportate la un număr de 300 de vehicule noi cu an de fabricaţie 2015, adică vehiculele capete de serie, neînmatriculate după 1 septembrie 2015 de pe stocul dealer-ului.
Acest lucru nu afectează în niciun fel deţinătorii de autovehicule VW, deja înmatriculate sub orice formă într-un stat al Uniunii Europene. Aceste deficienţe vor fi rezolvate de către dealerii de autovehicule. Registrul Auto Român a blocat eliberarea cărţilor de identitate, iar dealer-ul respectiv este obligat ca la cumpărătorul final să vândă acel vehicul cu cartea de identitate a maşinii. Aceasta este legislaţia în România. Pentru orice cumpărător de autovehicule din România, conform contractului de vânzare-cumpărare, vânzătorul este obligat să înmâneze cheile şi cartea de identitate a maşinii. Îi rugăm pe toţi cei care au nelămuriri să vină să vorbească cu noi sau să se informeze corect de pe site-ul Registrului Auto Român cu privire la această situaţie. (Marius Pop)
Dacă cumva aţi achiziţionat o maşină de la o persoană care a adus-o direct din Germania, trebuie să ştiţi că aceasta vine cu brief-ul de la dealerii nemţi, unde este precizată clasa de poluare, iar dacă sesizaţi ulterior că maşina face parte din categoria celor care deţin softul de manipulare a testelor, va trebui să vă adresaţi direct reprezentanţilor din Germania.
În prezent cei care aduc maşini second-hand din Germania ne-au precizat că nu s-a schimbat nimic în ceea ce priveşte comerţul cu maşini şi nu au primit deocamdată sesizări de la clienţi.
Corina Gliguţa
Ascultă Radio Cluj online AICI.