Raport final pentru accidentul aviatic din Apuseni
La aproape doi ani de la tragicul accident aviatic din Apuseni, în care şi-au pierdut viaţa pilotul Adrian Iovan şi studenta Aura Ion, autorităţile au prezentat raportul final al anchetei.
Din primele informaţii reiese că una dintre problemele cu care s-a confruntat avionul a fost givrajul la nivelul motoarelor.
Articol editat de Camelia Velțan, 19 octombrie 2015, 14:32 / actualizat: 21 octombrie 2015, 9:51
Raportul final arată că managementul eronat al misiunii şi condiţiile meteo nefavorabile au dus la accident.
Această gestionare greşită a misiunii a pornit de la o încărcare peste limita admisă a aeronavei, echipajul a plecat cu mai mult combustibil decât era nevoie, a urmat o evaluare eronată a factorilor de risc, adică echipajul nu avea experienţă pe acest tip de avion.
Unul dintre reprezentanţii Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile a precizat că de 11 luni comandantul nu mai zburase pe o asemenea aeronavă, aşadar o pauză destul de mare, dar perfect legală.
În plus, la momentul impactului, doar medicul Radu Zamfir avea centura de siguranţă cuplată, deşi aceasta este obligatorie în caz de pericol, aşa cum se întâmplă şi la avioanele de linie.
În privina condiţiilor meteo, givrajul sever a afectat funcţionarea motoarelor, practic carburatoarele avionului au îngheţat la 3.000 de metri altitudine şi s-au oprit din funcţionare.
Echipajul a menţinut controlul aeronavei până la impactul cu brazii, care a produs şi deformările avionului.
Radio România Actualităţi
Ascultă Radio Cluj online AICI: