Cum se blochează un proiect de 70 de milioane de euro
Tensiunile dintre Aeroportul Internaţional Avram Iancu şi Consiliul Judeţean Cluj continuă după ce Comisia Tehnică din cadrul administraţiei a respins documentaţia pentru proiectul intermodal.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 28 octombrie 2015, 15:14
Demersul prevedea legarea aeroportului de gara Someșeni şi centura rutieră Vâlcele Apahida.
Proiectul se bazează pe fonduri europene nerambursabile şi avea deja efectuate studiile de fezabilitate din aceeaşi sursă de finanţare.
Purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Cluj, Alin Iuga, explică însă că documentul trimis de la aeroport nu avea toate avizele necesare, motiv pentru care nu a putut fi aprobat.
Lista de motive pentru care Comisia tehnico-economică a respins documentaţia este una destul de lungă. Mai întâi, principalii beneficiari nu îşi asumă proiectul. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) şi SNCFR au precizat foarte clar că nu susţin acest proiect. În plus, există numeroase avize şi autorizaţii care lipsesc, nu sunt identificaţi proprietarii terenurilor, ceea ce e o condiţie imperativă, nu există acordul acestor proprietari. (Alin Iuga)
În replică, directorul Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj, David Ciceo, respinge explicaţiile şi spune că prin acest gest conducerea consiliului încearcă să distragă atenţia de la adevăratele probleme ale judeţului.
David Ciceo a explicat că reprezentanţii administraţiei s-au angajat iniţial să se ocupe de identificarea proprietarilor de terenuri şi de obţinerea aprobărilor de realizare a proiectului din partea acestora.
Ne pare rău că a trebuit să aflăm din presă că documentația pentru proiectul intermodal este respinsă. Conform regulamentului Comisiei tehnico-economice, la discutarea proiectelor e obligatoriu să participe și beneficiarul. Noi nu am participat la acea dezbatere din simplul motiv că nu am fost invitați. Și în al doilea rând, avem avize de la CNADNR, avem avize de la CFR, sunt îndeplinite absolut toate condițiile pentru acest aviz. Majoritatea aeroporturilor regionale din Europa au realizat conexiuni intermodale între aeroporturi și gară. Este o cerință imperativă a Comisiei Europene. Până în anul 2025 suntem obligați să ne legăm de CFR. (David Ciceo)
Proiectul intermodal propus de conducerea aeroportului prevede o conexiune rapidă cu reţeaua rutieră şi cu cea de căi ferate atât a călătorilor cât şi a mărfurilor care ajung cu avionul la Cluj.
Mihai Miclăuş
Radio Cluj se poate asculta și online, AICI.