15 milioane de oameni conectaţi la Polivalenta din Cluj
Articol editat de , 30 octombrie 2015, 11:39 / actualizat: 2 noiembrie 2015, 13:24
DreamHack, „cel mai mare festival de cultură digitală din lume”, la Sala Polivalentă din Cluj-Napoca, între 28 octombrie şi 1 noiembrie 2015.
O impresionantă desfăşurare de tehnică de vârf. Peste 500 de concurenţi de pe toate continentele. Amatori şi profesionişti, pasionaţi ai jocurilor video. Potrivit organizatorilor, prima zi a evenimentului a adunat un public online simultan, doar la unul dintre concursurile de Counter-Strike:GO, de peste 475.000 de spectatori. Până duminică, în ultima zi, se estimează că 15 milioane de persoane vor fi urmărit online desfăşurarea competiţiilor.
„Evenimentul se numeşte DreamHack Cluj-Napoca 2015. Aşa că 15 milioane de oameni de pe planetă vor auzi, în aceste cinci zile, de oraşul Cluj-Napoca”, spune Silviu Stroie, director PGL (Professional Gamers League) – organizatorul evenimentului în România (în fotografie). Tot el promite că ediţii următoare vor avea loc tot la Cluj, în aceeaşi Sală Polivalentă, pe care o numeşte „absolut fantastică”.
DreamHack, „Woodstock-ul digital”, cum îi spun fanii, a început în Suedia, în anul 1994. Cinci ediţii au avut loc, până acum, la Bucureşti.
Silviu Stroie spune că în România jocurile video sunt la mare căutare, cu un număr „enorm” de adepţi: în jur de 3 milioane de români care se joacă câteva ore pe săptămână şi peste o jumătate de milion de jucători împătimiţi, care petrec în faţa ecranului câte 3-5 ore pe zi, perfecţionându-se într-un anumit joc. Se pare că şi conexiunea la Internet în România funcţionează foarte bine, lucru apreciat de străinii sosiţi aici. România s-ar găsi, astfel, între primele trei-patru ţări din Europa ca număr de jucători, de spectatori şi de evenimente organizate.
PGL e unul dintre susţinătorii includerii jocurilor video în categoria disciplinelor sportive, ca sporturi electronice. În 20 de ţări, acest lucru s-a făcut deja, spune Silviu Stroie. Există echipe care reunesc jucători cu contracte, care joacă în competiţii regulate, care au sedii, psihologi, maseuri şi tot ce trebuie, la fel ca pentru un sport adevărat. Diferenţa majoră e că la jocurile video se stă.
Se stă însă şi la alte sporturi ale minţii, ca la şah sau la bridge, contracarează Silviu Stroie, sporturi de care jocurile video s-ar lega cel mai mult.
La întrebarea dacă România va deveni o ţară a gamerilor, Silviu Stroie răspunde: „Asta sper şi eu. Sau, cel puţin, să devină o ţară a IT-ului. De asta suntem şi aici, în Cluj, unde tot ce vedeţi în această sală e legat de IT”.
De fapt, multe dintre standurile firmelor care îşi pun la dispoziţia publicului computerele şi jocurile în aceste zile la Sala Polivalentă anticipează viitorul în culori luminoase: „Game with passion. Win with science”, sau „Încearcă realitatea virtuală şi viaţa nu va mai fi la fel.”
Text/foto: Ioana Bindea