Cum s-a greșit la construcția autostrăzii
Problemele apărute la segmentul de autostradă dintre Orăştie şi Sibiu sunt cauzate de greşelile făcute în faza de execuţie.
Concluzia a fost trasă de reprezentanţii Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, după demolarea unei porţiuni de aproximativ 250 de metri, pe care au apărut fisuri.
Directorul companiei, Narcis Neaga, a precizat pentru hotnews.ro că această concluzie este susţinută inclusiv de raportul făcut de expertul angajat de constructor:
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 3 noiembrie 2015, 14:14
După demolare, totul s-a văzut exact ca într-o secţiune printr-un ţesut. S-au văzut greşelile de execuţie. Fără tăgadă. Nici constructorul n-a mai spus nimic. Expertul pe care el şi l-a luat a confirmat greşelile mari de execuţie. Greşeli de execuţie care nu puteau fi previzibile la momentul inaugurării. Pentru că era o problemă a stratului de fundare, pe care s-a construit după aceea autostradă, care nu a fost realizat corespunzător. Nu s-a respectat reţeta, nu s-a respectat proiectul tehnic. (Narcis Neaga)
Compania de Autostrăzi i-a cerut constructorului să vină cu o soluţie tehnică de remediere a problemelor. Lucrările care urmează să fie realizate se vor face din banii firmei constructoare, fără implicarea bugetului de stat.
Narcis Neaga a mai spus că a fost trimisă o cerere către Comisia Europeană pentru a se accepta prelungirea lucrărilor după anul 2016. Dacă solicitarea va fi aprobată, o parte din investiţie poate fi decontată din următorul exerciţiu bugetar al Uniunii, fără ca România să suporte costuri suplimentare pentru întârzierea proiectului.
Mihai Miclăuş
Radio Cluj se poate asculta şi online AICI: