Primul instrument integrat de evaluare a spitalelor de către pacienți
Healthcare Business Solution (HBS GROUP) din Alba Iulia, formată dintr-un grup de experţi în sănătate, pentru evaluarea corectă a serviciilor de sănătate şi susţinerea unui management medical performant, a lansat, marţi, 17 noiembrie, un instrument util atât pacienţilor, publicului larg, cât şi decidenţilor.
Articol editat de cristina.rusu, 18 noiembrie 2015, 09:22
De câte ori pacienţii au fost nemultumiţi de modul în care au fost trataţi, de lipsa medicamentelor din spital, dezinteresul personalului, curăţenia din spital, gradul de confort şi câte altele? Către cine să se plângă? De câte ori s-au întrebat cine-i ascultă? De câte ori ar fi vrut să fie auziţi de manageri şi decidenţi, iar aceştia să ia măsuri astfel încât data viitoare când ajung în spital să fie mai multumiţi?
Considerăm că informarea corectă asupra serviciilor medicale oferite de spitale este o condiţie indispensabilă pentru a beneficia de servicii medicale de calitate – în calitate de pacient, dar şi pentru a lua decizii informate în domeniul asistenţei spitaliceşti în calitate de decident sau manager din sistem.
Astfel, iniţiativa noastră este una complet nouă în România, venind în întâmpinarea nevoilor pacienţilor: punem la dispoziţia lor pentru prima oară un instrument prin care îşi pot face auzite vocile, prin care pot să-şi exprime părerea în condiţii de completă siguranţa şi în mod organizat, astfel încât aceasta să poată ajunge şi la managerii de spital şi la decidenţi. Este, deci, prima oară, când părerea pacienţilor poate conta pentru clasificarea şi evaluarea reală a calităţii serviciilor oferite de spitale.
Clasificarea spitalelor în funcţie de opinia pacienţilor este larg răspândită în lume, rolul său fiind acela de a orienta pacientul către cel mai performant spital în care ar putea beneficia de îngrijiri de calitate, cât mai aproape de zona sa de rezidență, sau de a-i oferi o informaţie despre centrele de excelenţă care tratează anumite boli. Spitalele clasificate în topul celor mai bune, de obicei beneficiază de o atenţie specială inclusiv din partea decidenţilor. (Dr. Horea Timiş, manager HBS Group Alba Iulia).
Instrumentul oferit de HBS Group este uşor de utilizat, presupune completarea unui chestionar pe siteul www.calitatespitale.ro şi un timp alocat din partea pacientului de maxim 1 minut.
Succesul instrumentului şi mărimea impactului său asupra managementului spitalelor vizate depinde în mare masură de interesul manifestat de pacienţi şi de numărul pacienţilor care completează chestionarul.
De aceea, sunt invitaţi toţi foştii şi actualii pacienţi, asociaţiile de pacienţi, toate persoanele interesate, să îşi facă auzită părerea şi să completeze chestionarul pus la dispoziţie pe www.calitatespitale.ro
Cezar Firu
Radio Cluj se poate asculta și online, AICI.