Medicii din Zalău învață să gestioneze conflictele
Echipa medicală şi de îngrijire a Spitalului Judeţean de Urgenţă Zalău a urmat 2.800 ore de formare dedicate ameliorării abilităţilor de comunicare şi de gestionare a conflictelor.
Articol editat de cristina.rusu, 23 noiembrie 2015, 11:12
175 de medici, asistenţi medicali, infirmieri şi brancardieri din cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Zalău, au participat la 6 sesiuni de formare profesională complementară, organizate pentru ameliorarea abilităţilor de comunicare şi de gestionare a conflictelor, atât în relaţia dintre personalul medical şi de îngrijire şi pacienţi ori aparţinătorii acestora, cât şi în cadrul relaţiilor organizaţionale în interiorul unităţii spitaliceşti.
Programul de formare profesională s-a constituit ca un nou proiect derulat în cadrul programului ”Facem bine pentru a te face bine!” destinat îmbunătăţirii condiţiilor de îngrijire şi asistenţă medicală pentru pacienţii Spitalului Judeţean de Urgenţă Zalău.
Acesta a urmărit să îmbunătăţească, pe de o parte, comunicarea personalului medical şi de îngrijire din Spitalul Judeţean de Urgenţă Zalău cu pacienţii şi aparţinătorii acestuia, implicit evitarea şi rezolvarea conflictelelor, când acestea totuşi apar, într-un mod cât mai puţin traumatizant pentru pacient şi, pe de altă parte, comunicarea în interiorul echipei medicale şi de îngrijire din Spitalul judeţean.
Participanţii – medici, asistenţi medicali, brancardieri şi infirmieri – au provenit, în special, din structura secţiilor şi compartimentelor cu cea mai mare adresabilitate directă a pacienţilor către Spitalul judeţean (Unitatea de Primiri Urgenţe, Ambulatoriul de specialiate, Laborator etc.) la care s-au alăturat atât reprezentanţi cât şi coordonatori ai celorlalte secţii şi servicii din cadrul Spitalului.
Sesiunile de formare au fost susţinute de echipe mixte formate din experţi în comunicare şi cadre medicale cu expertiză în domeniu.
Adrian Lungu
Radio Cluj se poate asculta și online, AICI.