Infrastructura rutieră, prioritate zero a noului guvern
Infrastructura rutieră a României prioritate zero a noului guvern; asta solicită Uniunea Naţională a Patronatului Român. De asemenea, asociaţia cere demiterea conducerii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale pentru modul dezastruos în care a coordonat construcţia de drumuri rapide.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 25 noiembrie 2015, 16:35
Preşedintele Uniunii Patronatului Român, Ioan Lucian, a precizat, în cadrul unei conferinţe de presă organizată pe şantierul autostrăzii Gilău – Nădăşel că economia din zonă pierde anual milioane de euro din cauză că Autostrada Transilvania nu e finalizată.
În turism, mai ales în Transilvania, se pierde până la 60% la incoming-uri. În transporturi, transportatorii pierd până la 30% pentru faptul că nu pot folosi o infrastructură adecvată şi că folosesc vechea infrastructură. Iar la capitolul investitori am pierdut, cred că, până la 40% din capacităţile care ar fi dorit să vină încoace şi care n-au venit pentru că nu există infrastructură. (Ioan Lucian)
Lucrările la tronsonul Gilău – Nădăşel al Autostrăzii Transilvania, în lungime de 8,7 kilometri, sunt îngreunate de lipsa unei autorizaţii de mediu. În baza acestui act ar trebui defrişată o bucată dintr-o pădure pe care autostrada o traversează pe o lungime de aproximativ 800 de metri.
În plus, mai trebuie construit şi un pod peste Someşul Mic care să unească segmentul dintre Câmpia Turzii şi Gilău cu tronsonul Gilău – Nădăşel aflat în construcţie.
Preşedintele Asociaţiei Patronilor şi Meseriaşilor Cluj, Augustin Feneşan, consideră că pentru aceste disfuncţionalităţi conducerea CNADNR trebuie obligatoriu înlocuită.
Noi sperăm, de ce nu, că acest guvern va gândi la fel ca şi mediul de afaceri. Adică acolo unde nu sunt performanţe să se ia măsuri. Noi considerăm că la nivelul CNADNR sunt deja suficiente neperformante încât să fie schimbaţi cei care n-au reuşit să ducă proiectele la bun sfârşit şi să pună în funcţii oameni competenţi. (Augustin Feneşan)
Reprezentanţii asociaţiilor patronale sunt nemulţumiţi şi de faptul că nu au fost reluate lucrările pe tronsonul Suplacu de Barcău – Borş al Autostrăzii Transilvania. Segmentul este realizat în proporţie de aproximativ 50%, dar firma care a câştigat licitaţia pentru continuarea investiţiei are probleme cu proiectarea lucrărilor ce mai trebuie făcute.
Mihai Miclăuş
Radio Cluj se poate asculta şi online AICI: