Românii cheltuie aproape 570 RON pentru cadourile de Crăciun
În perioada sărbătorilor de iarnă românii care fac cumpărături online vor achiziționa cadouri în valoare totală de 570 RON, intenționând ca pentru un singur dar să aloce aproximativ 96 RON.
Articol editat de cristina.rusu, 4 decembrie 2015, 10:39 / actualizat: 6 decembrie 2015, 9:09
Conform unui studiu Compari.ro realizat în luna octombrie 2015 de GKI Digital, 64% dintre aceștia vor oferi cadouri în primul rând celor din familie, în timp ce 1 din 2 persoane va oferi cadouri și rudelor apropiate.
În plus, aproape o treime dintre persoanele active online se pregătesc cu daruri pentru prieteni, în timp ce doar 10% dintre cei intervievați își vor surprinde cu un cadou colegii de muncă sau alte cunosținte.
În ceea ce privește sursele care îi inspiră pe români în alegerea cadourilor, 73% dintre cumpărătorii online se inspiră pentru idei de cadouri căutând pe internet și 47% din materiale promoționale și flyere.
Pe locul 3 în topul celor mai populare surse de inspirație se află chiar abordarea directă a destinatarului.
De altfel, în căutările din mediul online pentru cadourile de sărbători, 75% dintre respondenți urmăresc ofertele magazinelor online și 74% accesează motoarele de căutare.
De altfel, rolul paginilor de comparare a prețurilor au crescut de anul trecut cu 70% în topul surselor de informare ale românilor.
Cumpărăturile de Crăciun sunt poate cele mai căutate cadouri pe care le facem pe parcursul unui an și deși investim foarte mult timp de gândire, suntem adesea în impas din cauza timpului pe care îl avem pentru achiziționare. Astfel cumpărăturile online sunt într-o tendință continuă de creștere deoarece ne oferă soluția perfectă: un mediu care să ne ofere diversitate și să consume cât mai puține resurse. Totodată ascensiunea achizițiilor online poate fi corelată cu dezvoltarea magazinelor online și cu progresul tehnologic și evoluția dispozitivelor electronice smart. În acest context, paginile de comparare sunt într-adevăr printre cele mai utile și ne bucură faptul că romănii le folosesc de la an la an în număr tot mai mare, a declarat Melinda Bányai, Sales Line Manager Compari.ro.
În următoarea lună 87% dintre cei intervievați intenționează să achiziționeze cadourile de Crăciun din magazinele online iar 57% vor fi prezenți și în centrele comerciale.
Magazinele tradiționale și de specialitate sunt a treia opțiune, la o distanță considerabilă de primele două, doar 28% dintre intervievați declarând că vor cumpăra cadouri de aici.
Cele mai puternice criterii pe baza cărora aleg magazinele online sunt prețul produsului și credibilitatea magazinului, iar în cele din urmă de posibilitatea accesului imediat la produs.
Faptul că pe locul 2 în topul criteriilor românilor se află credibilitatea magazinului online trebuie să fie un semnal de alarmă pentru comercianți. Consumatorii sunt din ce în ce mai pretențioși și pentru a avea succes nu este îndeajuns oferirea produselor la un preț avantajos, ci este necesar ca respectivul magazin să câștige încrederea în ochii consumatorului, a mai declarat Melinda Bányai, Sales Line Manager Compari.ro.
În ceea ce privește tipul cadourilor pe care intenționează să le ofere, utilizatorii din mediul online au în topul preferințelor 4 categorii diferite de game de produse: articole de îmbrăcăminte, cosmetice, jucării pentru copii și produse electronice.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 500 de persoane, dintre care 58% bărbați și 42% femei. Mai mult de jumătate dintre respondenți au vârsta cuprinsă între 30-50 de ani și au studii superioare. În plus, 91% dintre respondenți au efectuat cumpărături online măcar o dată.
Respondenții studiului au participat în prealabil la un joc cu premii care a fost publicat pe pagina www.compari.ro și pe pagina oficială de Facebook www.facebook.com/www.compari.ro.
Compari.ro este unul dintre cele mai vizitate website-uri de comparare a prețurilor și a produselor din România, fiind accesat lunar de 1.9 milioane de useri, care pot alege între ofertele a peste 820 de magazine online, cu 4.500.000 de produse.
Platforma online funcționează și ca ghid de cumpărături, ajutând utilizatorii în deciziile pe care le iau, dar și sute de magazine online, către care redirecționează vizitatorii.
De 10 ani de când este pe piața din România, misiunea Compari.ro este să reunească și să faciliteze compararea prețurilor și a produselor, contribuind astfel la dezvoltarea cumpărăturilor online în România.
Redacția
Radio Cluj se poate asculta și online, AICI.