Autostrada Sibiu-Orăştie 0 – Accidente rutiere 9
Utilitatea şi importanţa autostrăzilor se măsoară nu doar în uşurinţa parcurgerii unui tronson de drum, ci mai ales în siguranţă.
Articol editat de , 22 decembrie 2015, 17:44
Inaugurată în noiembrie 2014, autostrada Sibiu – Orăştie s-a dovedit a fi extrem de utilă – timp redus de parcurgere a distanţei, dar mai ales siguranţă şi confort. Oprirea circulaţiei pe autostradă între Sălişte şi Cunţa a dus la devierea întregului trafic pe drumul naţional. De la acel moment, adică de trei luni, bilanţul accidentelor este înfiorător – 6 morţi şi 12 răniţi grav. Ultimele trei vitime şi-au pierdut viaţa în noaptea de luni spre marţi.
De la închiderea autostrăzii şi până în prezent, inclusiv accidentul din această dimineaţă, pe DN 1, pe tronsonul cuprins între Sălişte şi limita cu judeţul Alba, s-au produs 9 accidente soldate cu decesul a 6 persoane, rănirea gravă a 4 şi uşoară a altor 9. (Luciana Balteş, purtător de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Sibiu)
Transportatorii se plâng şi ei de lipsa autostrăzii al cărei scop principal este de fluidizare a traficului.
Ar trebui să fie pusă toată infrastructura la punct. Autostrăzi ar trebui să facă legătura între toate oraşele mari din ţară şi toate oraşele mari ar trebui să aibă centură ocolitoare. Băieţii mei de pe zonă au probleme pentru că întârzie cu livrarea coletelor. Noi fiind un oraş în centrul ţării, suntem un oraş de tranzit. Când era deschisă autostrada era mult mai bine pentru că fluidiza traficul. Acum avem cu atât mai multe probleme pentru că este şi o lună foarte aglomerată. (Călin Barbu, directorul unei firme de curierat din Sibiu)
Potrivit estimărilor făcute de reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, circulaţia pe autostradă ar urma să fie reluată în vara lui 2016.
Cristian Florea
Puteţi să ascultaţi Radio Antena Sibiului online AICI.